۰
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴

اندونزی "تانک دریایی" ساخت

وزارت دفاع اندونزی یک تانک با شکل و شمایلی خاص و جدید ساخته است که مانند کشتی شناور است و می‌تواند ۶۰۰ مایل را بدون توقف بپیماید.
اندونزی "تانک دریایی" ساخت
وزارت دفاع اندونزی یک تانک با شکل و شمایلی خاص و جدید ساخته است که مانند کشتی شناور است و می‌تواند ۶۰۰ مایل را بدون توقف بپیماید.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اندونزی کشور منحصر به فردی است، چرا که از هزاران جزیره پراکنده در دریا تشکیل شده است. این کشور به تازگی یک وسیله نقلیه جنگی هیبریدی به نام "تانک قایق" را وارد مجموعه صنایع دفاعی خود کرده است.
"تانک قایق" می‌تواند ۶۰۰ مایل با یک باک بنزین گشت زنی کند که برای دفاع از کشوری که متشکل از جزایر پراکنده است، ایده‌آل است. این وسیله نقلیه می‌تواند بیش از یک گروهان از تفنگداران دریایی اندونزی را حمل کند و آنها را با برجک غول پیکر یکپارچه خود استتار کند.
طبق اعلام یک وبسایت دفاعی اندونزیایی، این "تانک قایق" آزمایش‌های خود را در نزدیکی ساحل "بانیووانگ"(Banyuwangi) در شرق جاوا(مقابل بالی) آغاز کرده است.
این "تانک قایق" محصول یک پیمانکار دفاعی در این کشور به نام "PT Lundin" است که آن را به وزارت دفاع اندونزی فروخته است. وزارت دفاع اندونزی در صورت اثبات کارآیی این "تانک قایق" تصمیم دارد تعداد بسیار بیشتری از آن بخرد.
این کشور مجمع الجزایری ۲۵۳ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۷ هزار و ۵۰۳ جزیره زندگی می‌کنند و فقط ۶۰۰۰ نفر از آنها ساکن هستند. این کشور در کل ۹۹ هزار و ۸۲ کیلومتر خط ساحلی دارد که پنج برابر طول خط ساحلی ایالات متحده است.
این "تانک قایق" با ۱۸ متر طول و ۶.۴ متر عرض می‌تواند ۲۰ تفنگدار دریایی را حمل کند. همچنین از دو موتور ۱۲۰۰ اسب بخاری به همراه دو جت آب استفاده می‌کند.
هنگامی که این وسیله نقلیه به سرعت بالایی دست پیدا می‌کند، بدنه آن بالا می‌رود تا موجب کاهش اصطکاک با سطح آب و رسیدن به حداکثر سرعت تا ۴۰ گره دریایی شود.
البته تعداد زیادی از قایق‌های جنگی دیگر نیز می‌توانند همه این کارها را انجام دهند، اما تفاوت "تانک قایق" با دیگران در این است که دارای یک برجک بزرگ ضد آتش است که برای مقابله با آتش سنگین نیروهای دشمن ساخته شده است.
کد مطلب: 150143
برچسب ها: اندونزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *