۰
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۴
استاندار گیلان:

اولویت برگزاری انتخابات سالم است

استاندار گیلان گفت: اولویت ما برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری است.
اولویت برگزاری انتخابات سالم است
استاندار گیلان گفت: اولویت ما برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری است.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع  روز پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: ضرورت حفظ سلامت رای دهندگان با رعایت جدی توصیه های بهداشتی و با مشارکت حداکثری اولویت ماست چون افزایش مشارکت مردم، برای نظام اسلامی اقتدارآفرین است.
وی افزود: همچنین استفاده از امکانات دولتی، نهادهای انقلابی، دستگاه ها و مؤسسات عمومی له یا علیه هر کاندیدایی، ممنوع است.
استاندار گیلان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته‌های ستاد و فرمانداران به واسطه انجام فرآیندهای مرتبط با این رویداد سیاسی ، اجتماعی و تعامل قانونمند با هیات های نظارت، بیان کرد: اولویت ما در فرآیند انتخابات، برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری است. 
زارع به شیوع کرونا و لزوم نقش‌آفرینی مؤثر فرمانداران و نظارت و رصد مستمر و منظم آنان تأکید کرد و گفت: علاوه بر اجرای مرّ قانون، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات با یکدیگر عجین شده و حفظ سلامت و جان مردم نیز در این مسیر از اهمیت خاصی برخوردار است. 
وی ادامه داد: رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت و تاثیرگذاری بیشتر، می‌توانند فضای انتخابات را پرشور کرده و تبلیغات را پوشش دهند.
 نماینده عالی دولت در گیلان مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ را برای نظام اسلامی اقتدارآفرین دانست و تصریح کرد: نظام مردم‌سالاری ما به سبب مشارکت‌های بالای مردم در انتخابات ، از دموکراتیک ترین نظام‌هاست.
زارع با تأکید بر ارتباط مستمر با گروه‌های مختلف مردمی در راستای تحقق مشارکت حداکثری، بیان کرد: از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، سمن ها و گروه‌های مرجع در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس جمهوری در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود. 
استاندار گیلان در ادامه جلسه ستاد انتخابات استان با تأکید بر حفظ بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه استفاده از امکانات دولتی، دستگاه ها، نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی له یا علیه کاندیدایی خاص افزود: مجموعه دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور مردم در پای صندوق‌ها و نیز حراست از آرا ، با شفافیت تمام تلاش خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه همه ما اعم از مجریان برگزاری انتخابات، داوطلبان و مردم عزیز کشورمان به عنوان عوامل اصلی عرصه انتخاباتی، بایستی مر قانون را مد نظر قرار دهیم، گفت:  قانون، نقطه بهینه و تعادل بخش همه امور و فرایندهاست و امید بر این است که با تکیه بر قانون، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور با مشارکت حداکثری مردم در ۲۸ خرداد ماه سال جاری باشیم. 
زارع همچنین بر ضرورت تسلط و اشراف کامل بر قوانین و آیین‌نامه های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجریان برای اجرای دقیق وظایف تأکید کرد و  از رسانه‌ها نیز انتظار می رود در چارچوب قانون ، زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم باشند.
 در این جلسه رئیس و دبیر ستاد انتخابات، فرمانداران شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه و تالش و مسئولان کمیته‌های پشتیبانی، حقوقی ، امنیتی و اطلاع‌ رسانی ستاد ، گزارش هایی از روند اقدامات صورت گرفته ، ارائه کردند.
کد مطلب: 150692
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *