۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۲

۱۸ ارزکاو کشف شد

مدیر امور برق منطقه ۲ اهواز گفت: ۱۸ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز (ماینر) توسط ماموران انتظامی و دریافت گزارش‌های مردمی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.
۱۸ ارزکاو کشف شد
مدیر امور برق منطقه ۲ اهواز گفت: ۱۸ دستگاه غیرمجاز ارزکاوی توسط ماموران انتظامی و دریافت گزارش‌های مردمی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.
شعاع عبداوی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز، با همکاری نیروی انتظامی و گزارش‌های مردمی در راستای پایداری شبکه و رفع نوسانات ولتاژ برق  در یک کارگاه بلوک زنی در منطقه عین ۲ شهرستان اهواز کشف و با حکم مقام قضایی ضبط شد.
وی ادامه داد: هر دستگاه ماینر معادل ۲.۵ کیلووات ساعت برابر یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که در این عملیات معادل ۴۵ کیلو وات ساعت برداشت غیرمجاز که باعث افت ولتاژ و در نتیجه آسیب به لوازم خانگی شهروندان می‌شد از روی شبکه جمع‌آوری شد.
مدیر امور برق منطقه ۲ اهواز افزود: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.
دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.
پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.
به گزارش ایرنا تاکنون بیش از یک هزارو ۹۰۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.
کد مطلب: 151156
برچسب ها: ارزکاو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *