۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲

مجوز شکار حیات وحش در تهران صادر نمیشود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مجوز شکار حیات وحش در این استان صادر نمی‌شود، گفت: صدور این مجوز توجیه‌پذیر نیست و تا زمانی که شرایط مناسب به زیستگاه‌ها برنگردد مدیریت و حفاظت حیات وحش باید سختگیرانه باشد.
مجوز شکار حیات وحش در تهران صادر نمیشود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مجوز شکار حیات وحش در این استان صادر نمی‌شود، گفت: صدور این مجوز توجیه‌پذیر نیست و تا زمانی که شرایط مناسب به زیستگاه‌ها برنگردد مدیریت و حفاظت حیات وحش باید سختگیرانه باشد.
 به گزارش ایرنا از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، سعید محمودی روز پنجشنبه در بازدید از برخی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شرق استان تهران و در جمع محیط‌بانان فیروزکوه و دماوند افزود: در این حوزه باید از تصمیم گیری های اشتباه و احساسی دوری کرد.
وی گفت: سالهاست که کشور با موضوع خشکسالی و نوسان اقلیم مواجه بوده و شرایط هیدرولوژیکی چشمه ها به عنوان آبشخور حیات وحش تغییر کرده و بسیاری از آنها از بین رفته است.
وی اضافه کرد: این موضوع به طور قطع بر روی اکولوژی منطقه و در نهایت جمعیت حیات وحش تاثیرگزار است چرا که زیستگاه ها بیشتر دچار نوسان شده‌اند و تغذیه و شرب لازم را نمی‌توانند در اختیار حیات وحش قرار دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با هشدار جدی به شکارچیان غیرمجاز حیات وحش در استان تهران افزود: محیط‌بانان یگان حفاظت این استان با برنامه‌ریزی لازم و گشت‌های مستمر و هوشیاری کامل با کوچکترین تخلف شکار و صید حیات وحش برخورد خواهند کرد؛ به ویژه در حال حاضر که زمان زاد و ولد حیات وحش است و در این رابطه هیچ گونه گذشتی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه باید حداقل ۲ پاسگاه محیط بانی در پناهگاه حیات وحش کاوه فیروزکوه جانمایی و احداث شود، گفت: این منطقه با حداقل نیرو و امکانات به بهترین وجه ممکن حفاظت شده که نبود دست اندازی به طبیعت، افزایش جمعیت حیات وحش کل و بز و قوچ و میش و برخورد جدی با تخلفات محیط زیستی گویای این موضوع است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به ظرفیت ارتقا منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند و نیز ضرورت پیش‌بینی و جانمایی یک پاسگاه محیط بانی در اثر طبیعی ملی دریاچه تار این شهرستان تاکید کرد.
وی اظهار داشت: محیط زیست متعلق به همه ماست و در این رابطه نیازمند همکاری مردم و دوستداران طبیعت هستیم و از شهروندان می‌خواهیم که هرگونه تخلف محیط زیستی را در حداقل زمان ممکن به محیط زیست اطلاع دهند.
وی گفت: پناهگاه حیات وحش کاوه ده فیروزکوه از مناطق بکر و با ارزش محیط زیست است که از یک سو با منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند و از سوی دیگر با منطقه پرور در استان سمنان مجاورت داشته و دارای فون و فلور با ارزشی در کشور است و از لحاظ مورفولوژیکی و هیدرولوژیکی منطقه خاصی محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، منطقه کوه سفید دماوند و پناهگاه حیات وحش کاوده فیروزکوه از مناطق دارای ظرفیت مناسب برای زیست جانوارانی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای، کفتار، گربه جنگلی و انواع خزندگان و پرندگان شکاری محسوب می شود.
همچنین سه اثر طبیعی ملی تنگه واشی، غار رودافشان و دریاچه تار و هویر در این منطقه واقع شده است.
کد مطلب: 151186
برچسب ها: مجوز شکار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *