۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۷

در جلسه اخير شوراي سياست‌گذاري خودرو چه گذشت؟

جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو پس از چند ماه وقفه سرانجام دوشنبه نهم مرداد برگزار شد.
 اين جلسه بدون حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و بدون حصول نتيجه خاصي نيز به پايان رسيد.

اگرچه قرار بود در اين جلسه با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت، مشكلات فعلي صنعت خودرو به‌ويژه كاهش توليد قابل توجه بررسي شده و براي رفع اين مشكلات چاره‌انديشي شود، اما وزير صنعت، معدن و تجارت در اين جلسه حضور نيافت.

البته معاون صنايع و اقتصادي وزير، رييس هيات عامل ايدرو و رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در اين جلسه حضور داشتند.

در اين جلسه نمايندگان ايران خودرو و سايپا گزارشي از ميزان و دلايل كاهش توليد محصولات خود ارائه كردند. همچنين مشكل نقدينگي قطعه‌سازان و خودروسازان نيز مطرح شد و صنعتگران خواستار تخصيص هرچه سريع‌تر تسهيلات ۲۰۰۰ ميليارد توماني شدند.

در اين جلسه خودروسازان با اشاره به افزايش هزينه‌هاي توليد خواستار افزايش قيمت خودرو شده و دلايل خود را در اين خصوص بيان كردند و رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان نيز قول داد كه آن‌ها را بررسي كند.

اگرچه خودروسازان اميد زيادي به مطرح كردن مشكلات خود در جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو و حل اين مشكلات داشتند، اما ظاهرا اين جلسه بدون نتيجه خاصي به پايان رسيده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون صنايع و اقتصادي اين وزارتخانه، مديركل ماشين‌ سازي و نيروي محركه وزارتخانه، مديران عامل ايران خودرو و سايپا، نماينده دو خودروساز بخش خصوصي، نمايندگان انجمن‌هاي خودروسازان، قطعه‌سازان و خدمات پس از فروش خودرو و همچنين نماينده شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از جمله اعضاي شوراي سياست‌گذاري خودرو هستند.

اين شورا يك كارگروه سياست‌گذار است كه سياست‌هاي كلان صنعت خودرو مانند استراتژي اين صنعت را بررسي، تدوين و تصويب مي‌كند.
کد مطلب: 1517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *