۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۳

نتایج ایران در روز دوازدهم المپیک

در روز دوازدهم بازی‌های المپیک توکیو محمدرضایی گرایی در کشتی فرنگی و علی داودی در وزنه‌برداری کاروان ایران را صاحب یک طلا و یک نقره کردند.
نتایج ایران در روز دوازدهم المپیک
در روز دوازدهم بازی‌های المپیک توکیو محمدرضایی گرایی در کشتی فرنگی و علی داودی در وزنه‌برداری کاروان ایران را صاحب یک طلا و یک نقره کردند.
به گزارش ایسنا، در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو، نمایندگان ایران در دو رشته کشتی و وزنه‌برداری رقابت کردند که حاصل آن کسب یک مدال طلا در کشتی فرنگی و یک مدال نقره در وزنه‌برداری بود. همچنین حسن یزدانی نیز در کشتی آزاد به فینال راه یافت. 
* کشتی آزاد
حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در دومین مبارزه خود، برابر استفان ریچموت از سوییس به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
یزدانی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.
یزدانی فردا برای کسب مدال طلا به مصاف دیوید تیلور از آمریکا می‌رود.
 
رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ترکیه رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.
او در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
اطری در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل زائور اوگویف دارنده ۲ طلای جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
اطری برای کسب مدال برنز بعد از ظهر فردا (پنج‌شنبه) به روی تشک می‌رود.

 
* کشتی فرنگی:
محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال و برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۹ بر ۱ به برتری رسید و به مدال با ارزش طلای المپیک رسید.
محمدرضا گرایی پیش از این در روز گذشته و در دور مقدماتی این وزن در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا ۸ بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده ۳ طلای جهان از آلمان ۵ بر ۵ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.
وی در نیمه نهایی نیز برابر راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو باشد.
این دومین مدال طلا و سومین مدال کاروان ایران در توکیو بود. پیش از این جواد فروغی در تیراندازی و محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی به ترتیب صاحب مدال‌های طلا و برنز شده بودند.

 
*وزنه برداری:
علی داوودی در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک توکیو، در دسته فوق سنگین به رقابت پرداخت که با رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان بازی ها شد و به مدال نقره المپیک رسید که اولین مدال نقره کاروان ایران است.  
داودی رکورد ۲۰۰ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم را ثبت کرد.  
کد مطلب: 154456
برچسب ها: المپیک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *