۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰

آغاز ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین

ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا ۳» به صورت آنلاین آغاز شد.
آغاز ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین
ششمین دوره از کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا ۳» به صورت آنلاین آغاز شد.
به گزارش ایسنا، در روز نخست اجراها، در ابتدا رضا علی آبادی نوازنده تنبور به روی صحنه رفت و به تکنوازی پرداخت. آثاری که این هنرمند در ۳۰ دقیقه اجرا کرد، بر پایه تکنوازی تنبور و اجرای مقام‌های این ساز بود.
اجرای دوم روز نخست، به گروه علی علیزاده نوازنده ویولن، پویا دهلاری نوازنده ویلن، پگاه فاضلی نوازنده آلتو و هستی شاهپوری نوازنده ویولنسل اختصاص داشت و این گروه قطعات La oración del torero اثر Joaquin Tarini، Landscapes اثر Ernest Bloch و Crisantemi اثر Giacomo Puccini را اجرا کردند.
اجرای پایانی روز نخست به گروهی سه نفره متشکل از حمید قنبری نوازنده سازهای کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای و حسین رضایی نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای اختصاص داشت و این گروه قطعات بداهه نوازی براساس دور ۹ ضربی و میزانهای ۵ ضربی، بداهه نوازی براساس متر ۱۰ ضربی و بداهه نوازی بر پایه ریتم‌های محلی و مقدمه‌ای براساس ریتم‌های جنوبی اتصال به چهارضربی ساده و اتصال به مقام حی الله کردی اتصال به کادانس و شکست پایانی را اجرا کردند.
این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا می شود. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.
مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.
کد مطلب: 154462
برچسب ها: کنسرت‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *