۰
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱

کاهش ۳ ساله سن واکسیناسیون

وزیر بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور دستوراتی را برای مقابله با کرونا در پیک پنجم و در جهت تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی صادر کرد.
کاهش ۳ ساله سن واکسیناسیون
وزیر بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور دستوراتی را برای مقابله با کرونا در پیک پنجم و در جهت تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی صادر کرد.
به گزارش ایسنا، در متن نامه دکتر سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی آمده است: «پیرو جلسه ویدئو کنفرانس با فرماندهان محترم بسیج و سپاه سراسر کشور و تشدید طرح شهید سلیمانی لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
۱- بزرگترین عامل در ایجاد موج جدید کم ­توجهی به پروتکل ­ها و عادی­ انگاری اوضاع در سراسر کشور بود. اینجانب در مکاتبات مکرر این موضوع را گوشزد نمودم و از روسای محترم دانشگاه ­ها و دانشکده ­های علوم پزشکی خواستم که به طور مستمر هفتگی و روزانه موارد را منعکس نمایند. هرگونه چشم پوشی و عدم ایستادگی در مقابل شکستن پروتکل ­ها بی ­تردید بر وخامت اوضاع خواهد افزود. لذا با استفاده از ظرفیت همکاران بسیج نظارت بر اجرای شیوه­ نامه ­ها اولین رسالت همکارانمان در سراسر کشوراست.
۲- مراکز سرپایی و بستری موقت توانست در موج چهارم و همچنین موج جدید به میزان قابل توجهی از وخامت حال بیماران و نیاز به تخت بکاهد لذا توسعه این مراکز با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، شهرداری ها و دیگر دستگاه هایی که امکاناتی در دسترس دارند از ضروری­ ترین امور در مدیریت بیماریست. ضروریست تا پایان وقت اداری شنبه 23 مردادماه سال جاری تعداد کلینیک های سرپایی و بستری موقت استان و برنامه توسعه آنها اعلام شود.
ضمناً بطور واضح اعلام فرمائید که در آن دانشگاه / دانشکده تزریق به‌موقع داروی ضد ویروس تزریقی تا چه میزان بر کاهش بار بیماران بستری تأثیر گذاشته است.
۳- افزایش تست ­ها و قرنطینه اجباری از روز نخست در مکاتبات متعدد ذکر شده و در فاز جدید نیز با کمک همکاران بسیجی ادامه یابد. تدارک تست کماکان از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی انجام خواهد گرفت.
۴- در صورت نیاز به اکسیژن بیشتر سریعاً اعلام گردد. معاون محترم درمان و هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت تأمین اکسیژن و بقیه مایحتاج به شکل قرارگاهی شبانه روز آماده دریافت نیازها می باشد.
۵- معاونین محترم درمان و غذا و دارو در سراسر کشور مکلف به نظارت بر مصرف داروهای ضد ویروس و گران قیمت دیگر از قبیل آنتی ­بادی ­های منوکلونال تجویز شده، صرفاً در مراکز بیمارستانی هستند. مصرف بی­ رویه و غیر کنترل شده علاوه بر تحمیل هزینه می­‌تواند عوارض متعدد دیگری داشته باشد که حائز اهمیت است.
۶- شتاب تزریق واکسن با همت عزیزان رو به افزایش است، لذا باتوجه به سرعت تأمین واکسن، کلیه استان ها می­‌توانند علاوه بر استمرار واکسیناسیون گروه ­های هدف قبلی، با کاهش سه سال سن واکسیناسیون و همچنین مشاغل پرخطر تعیین شده نسبت به ثبت ­نام و شروع واکسیناسیون آنها اقدام نمایند. اضافه شدن گروه ­های جدید باید با افزایش مراکز تجمیعی و استفاده از ظرفیت گروه­ های واکسیناتور و همراهی عزیزان بسیج، هلال ­احمر، دانشجویان رشته ­های علوم پزشکی، نیروهای مسلح، شهرداری­ ها، سازمان­ های مردم نهاد و ظرفیت ­های موجود در سازمان ­های صنفی، شغلی و اجتماعی توأم باشد تا موجب تراکم جمعیت در مراکز نشود.
توفیق عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»
کد مطلب: 154739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *