۰
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵

مقررات سفر بین ایران و لبنان اعلام شد

همزمان با آغاز موج جدید کرونا در آستانه سفرهای سال نو میلادی، لبنان مقررات سفر به این کشور را تغییر داد. هرچند محدودیت سفر توریستی از ایران به این کشور هنوز کامل برداشته نشده است.
مقررات سفر بین ایران و لبنان اعلام شد
همزمان با آغاز موج جدید کرونا در آستانه سفرهای سال نو میلادی، لبنان مقررات سفر به این کشور را تغییر داد. هرچند محدودیت سفر توریستی از ایران به این کشور هنوز کامل برداشته نشده است.
به گزارش ایسنا، لبنان که تا چندی پیش مرزهایش را کامل به روی گردشگران بسته بود، با کاهش این محدودیت‌ها، مقررات جدیدی را برای سفر تعیین کرده است. هرچند طبق اعلام دفاتر خدمات مسافرتی در ایران، این مقررات هنوز شامل گردشگران و مسافران ایرانی نمی‌شود و بیشتر به آن دسته از اتباع ایرانی و لبنانی مربوط می‌شود که روادید اقامت، کار، تحصیل و یا تجارت داشته یا قصد بازگشت به این کشور را دارند. پیگیری‌های ایسنا نیز تایید می‌کند پروازهای مستقیم لبنان از ایران فعلا پذیرش مسافر ندارد و در آژانس‌های گردشگری ایران، تور لبنان عرضه نمی‌شود.
لبنان از سال ۱۳۹۲ مقررات ویزا را برای اتباع ایرانی آسان کرده است و شهروندان ایرانی در فرودگاه این کشور می‌توانند ویزای ۳۰ روز سفر در لبنان را با پرداخت مبلغی دریافت کنند. شهروندان لبنانی نیز سال‌هاست بدون ویزا و به مدت ۱۵ روز می‌توانند به ایران سفر کنند. با این وجود، در یک سال گذشته با همه‌گیری کرونا، سفر بدون ویزا برای شهروندان دو کشور محدود شده و سفر توریستی بین دو کشور متوقف شد.
با این حال، وزارت بهداشت لبنان برخی مقررات ورود به این کشور را بازنگری کرده که بر اساس آن‌چه به دفاتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی در ایران اعلام شده است: تمام مسافران بالای ۱۲ سال، اگر کارت واکسن نداشته باشند، باید در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت تست PCR انجام دهند. گواهی این تست باید به زبان انگلیسی بوده و دارای QR code باشد. تاکید شده که از پذیرش مسافران بدون گواهی منفی تست کرونا بدون QR code جلوگیری خواهد شد.
همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید – ۱۹ که از آخرین نوبت واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد و مسافرانی که کمتر از هفت روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند از انجام تست PCR پیش از سفر معاف شده‌اند. کارت واکسن باید به زبان انگلیسی بوده و حتما QR code داشته باشد. در این بخشنامه تاکید خاصی روی نوع واکسن نشده است. هرچند درباره پذیرش "واکسن ایرانی" از سوی کشورهای دیگر هنوز رایزنی‌های کاملی صورت نگرفته است.
تاکید شده که مسافران پیش از سفر در سایت http://pass.moph.gov.lb ثبت نام کنند.
وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرده است از مسافران بالای ۱۲ سال در بدو ورود به این کشور تست PCR در فرودگاه گرفته می‌شود و مسافران تا زمان مشخص شدن نتیجه تست در قرنطینه خانگی خواهند بود. هزینه تست در سیستم نرخ‌گذاری به‌روزرسانی شده است و مسافرانی که از دهم ژانویه ۲۰۲۲ وارد این کشور می‌شوند باید این هزینه را قبل از انجام پرواز، در سایت http://pass.moph.gov.lb پرداخت کنند. هزینه تست به مبلع ۳۰ دلار آمریکا است.
ایران درحال حاضر محدودیت صدور ویزای توریستی را برای اتباع خارجی برداشته و طبق آخرین مقررات به‌روزرسانی‌شده سفر در دوران کرونا، تمام مسافران ایرانی و غیرایرانی بالای ۱۲ سال هنگام ورود به کشور باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز تست PCR  انجام داده باشد که گواهی آن باید به زبان انگلیسی باشد. همچنین مسافران غیرایرانی علاوه‌بر تست، باید کارت واکسیناسیون کرونا که از آخرین نوبت آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد، ارائه دهند.
کد مطلب: 158842
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *