۰
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۳

اعلام زمان احتمالی توافق در وین

وانگ گون در اظهاراتی اعلام کرد که اختلافات بین ایران و تروئیکای اروپایی کمتر شده و ممکن است تا فوریه ۲۰۲۲ به توافق دست یابند.
اعلام زمان احتمالی توافق در وین
وانگ گون در اظهاراتی اعلام کرد که اختلافات بین ایران و تروئیکای اروپایی کمتر شده و ممکن است تا فوریه ۲۰۲۲ به توافق دست یابند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وانگ گون، نماینده ارشد چین در مذاکرات وین روز دوشنبه اندکی قبل از آغاز دور هشتم مذاکرات وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برگزاری دور هشتم مذاکرات در تعطیلات کریسمس و سال نو نشان دهنده جدیت و احساس فوریت مذاکره کنندگان برای دستیابی به توافق است.
وانگ با اشاره به موضوع این دور از مذاکرات گفت: «دور هشتم مذاکرات بر رفع تحریم‌ها متمرکز خواهد بود. دیپلمات‌ها گفتند که دور آخر عمدتا بر محدودیت‌های هسته‌ای متمرکز خواهد بود اگر چه قدرت‌های غربی مدعی شدند که پیشرفت‌های کمی حاصل شده است.»
او همچنین اظهار کرد که در مذاکرات وین اعلام کرده که اختلافات بین ایران و تروئیکای اروپایی کمتر شده و ممکن است تا قبل از فوریه ۲۰۲۲ به یک توافق دست یابند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان اولین نشست دور جدید از مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای گفت: «ایران در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کرده و از توافق ۲۰۱۵ خارج شده است. ما به دنبال تعهد متقابل واشنگتن و تهران هستیم. موفقیت ما در گرو اتخاذ تصمیمات سخت تهران و واشنگتن است.»
گفتنی است که دور هفتم مذاکرات پس از توقفی ۵ ماهه به دلیل مسائل فنی، در دولت جدید ایران از ۸ آذر آغاز شد و تا ۲۶ این ماه ادامه داشت. بنابر گفته مقامات غربی و ایرانی دور هشتم مذاکرات از امروز دوشنبه دوباره از سرگرفته شده است.
 
کد مطلب: 159236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *