۰
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳

بیمه شخص ثالث گران نشده است

مدیرعامل بیمه ایران گفت: در مقایسه با افزایش هزینه سایر بخش ها، بیمه شخص ثالث افزایش قیمتی نداشته است.
مدیرعامل بیمه ایران گفت: در مقایسه با افزایش هزینه سایر بخش ها، بیمه شخص ثالث افزایش قیمتی نداشته است.
سید مجید بختیاری با حضور در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد این بودیم که چگونه جوانان این مملکت با ظرفیت های موجود در کشور راه حل های خوبی را برای حل مسائل در حوزه های مختلف فرهنگی، صنعت و پزشکی و... فراهم کرده اند.
وی با اشاره به همکاری مشترک بیمه و جهاد دانشگاهی گفت: می توانیم بخشی از نیازهای بیمه کسب و کارها و پژوهش های این مجموعه را تامین کنیم. مثلا در بحث پزشکی و ناباروری اگر خلاقیت، نوآوری و همکاری باشد می توان ریسک ناباروری زوج هایی را می خواهند ازدواج کنند در قالب یک جامعه آماری بیمه کرد. همچنین صنعت بیمه می تواند به عنوان یک صنعت سرمایه گذار، در برخی از طرح ها سرمایه گذاری کند تا از مرحله پژوهش و تحقیقاتی خارج و تجاری سازی شوند.
مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد:جهاد دانشگاهی می تواند به بیمه کمک بسیاری کند. برای مثال ممکن است جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و آموزشی توانمندی های بسیاری داشته باشد که این توانایی ها برای نیروهای انسانی بیمه مفید باشد.
وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه روحیه کارآفرینی و خلق کردن دیده‌ می شود و بیمه شدیداً به این روحیه نیاز دارد. در حقیقت بیمه نیاز دارد مدیران و کارشناسانش روش های قدیمی خود را کنار بگذارند و توسط افراد خلاق و کارآفرین آموزش داده شوند.
وی در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش بیمه مرکزی در حال حاضر ۱.۵ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند؛ به نظر شما علت آن چیست؟ گفت: بعید می دانم این عدد درست باشد. تا جایی که اطلاع داریم بیمه شخص ثالث قانونی است و مردم هم استقبال خوبی از آن دارند. البته ممکن است ادوات‌ کشاورزی یا خودروهای خارج از سرویس یا حتی برخی از افراد که تعداد اندکی هستند هنوز خودروهای خود را بیمه نکرده باشند.
لازم به ذکر است که رئیس کل بیمه مرکزی ۳۰ آذرماه در مراسم رونمایی از سامانه‌های الکترونیک خدمات رسانی صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرده بود که از ۲۵ میلیون خودروی موجود در کشور، معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند.
بختیاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت بیمه منجر به کاهش تقاضای آن نخواهد شد؟ گفت: در قیاس با سایر افزایش هزینه ها، بیمه افزایش قیمتی نداشته است. از آن طرف هم اگر دقت کنید بیمه یک فرد حدود ۶۰۰ میلیون تومان است؛ در حالی که رقمی که افراد بابت بیمه پرداخت می‌کنند زیاد نیست.
وی در پایان گفت: بیمه نیز علاقه‌ای به افزایش قیمت ندارد ولی باید گفت که در قیاس با سایر قیمت های موجود در کشور بیمه گران نشده است.
کد مطلب: 159274
برچسب ها: بیمه شخص ثالث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *