۰
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۲

دلایل فرهاد مجیدی برای جدایی

«این همان منفعت‌طلبی شخصی است که حتی در صورت بازگونشدن هم در ذات تمام افراد وجود دارد. فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به یکدیگر برای پیشرفت کمک کردند و حالا سرمربی جوان فوتبال ایران قصد دارد گام متفاوتی را برای تبدیل‌شدن به یک چهره بین‌المللی بردارد.»
دلایل فرهاد مجیدی برای جدایی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ورزش سه، آنچه هواداران استقلال از آن می‌ترسیدند بالاخره اتفاق افتاد. فرهاد مجیدی، سرمربی جوان و موفق آبی‌پوشان، بعد از سپری‌کردن یک فصل فوق‌العاده و قهرمانی با رکوردهایی فراموش‌نشدنی، با طرفداران استقلال وداع کرد و برای ادامه چالش‌های دوران مربیگری خود راهی امارات شد.
فصل گذشته فرهاد مجیدی بالاخره فرصت پیدا کرد کار خود در باشگاه استقلال را از ابتدای فصل و با سلیقه خودش آغاز کند و نتیجه این برنامه‌ریزی دقیق نیز رقم‌خوردن مقتدرانه‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر شد. گروهی از هواداران استقلال قطعا از دست فرهاد مجیدی ناراحت بوده و تصور می‌کنند او باز هم در شرایطی مناسب این باشگاه را تنها گذاشته است. چالش حضور در امارات قطعا مسیر دشواری برای این سرمربی جوان است اما ویژگی «فرهاد مجیدی بودن» او را مجاب به قبول این پیشنهاد کرده است.
هر چقدر هم یک سرمربی یا بازیکن از عشق و علاقه خود به یک باشگاه و رنگ و لباس هم حرف بزند، در نهایت تردیدی وجود ندارد که انگیزه‌های فردی و میل به پیشرفت شخصی از تمامی این موارد برای هر انسانی مهم‌تر است. در فوتبال ایران بعد از انقلاب هرگز یک سرمربی شانس فعالیت در کشورهای خارجی را پیدا نکرده و علی‌رغم مطرح‌شدن شایعاتی در مورد امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی یا علی دایی این اتفاق هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته بود.
هر شخصی در فوتبال در هر جایگاهی همیشه گوشه چشمی به پیشرفت شخصی و در واقع پله بعدی دارد؛ حضور در یک تیم پرطرفدار یا تیم ملی یک کشور یا مهاجرت به کشورهای خارجی. شاید در مقطع فعلی و حتی در صورت وجود پیشنهاد نیز حضور روی نیمکت تیم ملی خیلی به صلاح فرهاد مجیدی نبود و به همین علت او حضور در لیگ امارات را برای ادامه چالش دوران مربیگری خود برگزید.
الاتحاد کلبا (مقصد احتمالی سرمربی حالا سابق استقلال) یک سال قبل برای توافق با برانکو وارد عمل شده و البته ناکام ماند. حضور مربیان بین‌المللی و بازیکنان باکیفیت در لیگ امارات، امکانات فوق‌العاده و البته آرامش فراوان، فرهاد مجیدی را مجاب کرد تا این فرصت را مغتنم شمرده و اینگونه مسیر موفقیت را در مربیگری طی کند.
تا به حال این اتفاق حتی برای یکی از رقبای احتمالی فرهاد مجیدی برای حضور روی نیمکت تیم ملی (به‌عنوان مثال به‌ عنوان یکی از اهداف نهایی) رخ نداده و موفقیت او در امارات، او را در موقعیتی بهتر برای احراز این سمت قرار خواهد داد. همچنین احتمال حضور روی نیمکت دیگر تیم‌های مهم‌تر فوتبال امارات نیز وجود دارد و در حقیقت فرهاد مجیدی در صورت کسب موفقیت، در مارکت مربیگری آسیا جایگاه بالاتری برای خود دست و پا خواهد کرد.
این همان منفعت‌طلبی شخصی است که حتی در صورت بازگونشدن هم در ذات تمام افراد وجود دارد. فرهاد مجیدی و استقلال هر دو به یکدیگر برای پیشرفت کمک کردند و حالا سرمربی جوان فوتبال ایران قصد دارد گام متفاوتی را برای تبدیل‌شدن به یک چهره بین‌المللی بردارد.
البته طبیعتا هواداران احساساتی استقلال این تصمیم ناگهانی را برنتابیده و ممکن است از دست سرمربی جوان و محبوب تیم خود دلخور شوند. اما این واکنش نیز چندان طولانی‌مدت نخواهد بود و فرهاد مجیدی حق دارد مسیر مورد نظر خود را برای پیشرفت طی کند.
اما چالش ادامه حضور در استقلال نیز می‌توانست به او در مسیر پیشرفت کمک کند. به هر حال تیم او قطعا شانس اول قهرمانی در فصل بعد نیز محسوب می‌شد و حتی هواداران آبی از همین حالا رویای موفقیت در آسیا با فرهاد مجیدی را نیز در ذهن خود پرورش می‌دادند. درست یا غلط‌بودن این تصمیم تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد. حتی سرمربیان موفق فوتبال ایران مانند برانکو یا استراماچونی نیز روزهای دشواری را در کشورهای حاشیه خلیج فارس سپری کرده‌اند و این بعضا کم‌تحملی، ممکن است خیلی زود گریبان فرهاد مجیدی را نیز بگیرد.
«فرهاد مجیدی بودن» باعث شد او باز هم همه را شگفت‌زده کرده و تصمیم متفاوتی برای آینده خود بگیرد. در طول این سه دهه بارها این ستاره جذاب و کاریزماتیک، با تصمیمات ناگهانی خود همه را متعجب کرده و حالا نیز او فوتبال امارات را برای طی پله بعدی انتخاب کرده است. حتما چند ماه دیگر زمان بهتری برای سنجش صحت تصمیم سرمربی موفق و محبوب استقلال خواهد بود اما تردیدی وجود ندارد که فرهاد مجیدی روزهای درخشان و جایگاه‌های مهمی در فوتبال را در رده مربیگری نیز در ذهن خود تصور می‌کند.»
کد مطلب: 164661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *