۰
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷

لیگ به پایان رسید اما تمام نشد!

به گزارش فوتبال 360، هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 4 بازی پیگیری شد. پرسپولیس که هفته گذشته رتبه دوم جدول رده‌بندی را از سپاهان پس گرفته بود، در حالی از ساعت 20 به وقت تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف فجرسپاسی شیراز رفت که این بازی را زردپوشان فجر میزبان بودند.
لیگ به پایان رسید اما تمام نشد!
شاگردان یحیی گل‌محمدی که بعد از 5 فصل قهرمانی، امسال هیچ جامی نگرفته بودند، نمی‌خواستند نایب قهرمانی را هم به سپاهان واگذار کنند. آن‌ها یک بازی نیمه‌تمام با تراکتور دارند که هنوز تکلیف آن مشخص نشده و برای اینکه بدون توجه به آن بازی بتوانند نایب قهرمان لیگ برتر شوند، باید فجر را می‌بردند تا دیگر به نتیجه جدال سپاهان و آلومینیوم فکر نکنند.
پرسپولیس که در بازی امشب غایبان زیادی در ترکیب خود داشت، بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 24 روی شوت محکم امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه به گل رسید. سرخپوشان پایتخت با همین نتیجه به رختکن رفتند.
فجری‌ها که به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند، در نیمه دوم تلاش زیادی برای زدن گل کردند اما موفق به گلزنی نشدند تا پرسپولیسی‌ها بازی هفته پایانی خود را با برتری یک بر صفر به پایان برسانند و با 60 امتیاز بعد از استقلال 68 امتیازی، نایب قهرمان لیگ بیست‌ویکم شوند. کمیته انضباطی هر رایی را برای بازی با تراکتور صادر کند، در رتبه پرسپولیس در این فصل تاثیری نخواهد گذاشت.  
توقف دور از انتظار فولاد
فولاد خوزستان که رقابت جذابی با گل‌گهر سیرجان برای چهارم شدن در لیگ برتر داشت، امروز از ساعت 18:30 در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف قعرنشین جدول رده‌بندی پدیده (شهرخودرو) مشهد رفت. فولادی‌ها اگر از سد میزبان خود می‌گذشتند، مقام چهارمی‌شان قطعی می‌شد اما شاگردان جواد نکونام مقابل تیم سقوط کرده پدیده با تساوی بدون گل متوقف شدند تا برای مشخص شدن رتبه‌شان در جدول رده‌بندی، منتظر بازی گل‌گهر - ذوب‌آهن که از ساعت 20 در سیرجان آغاز شد، باشند. 
توقف سپاهان در بازی پایانی
سپاهانی‌ها که امیدوار به لغزش پرسپولیسی‌ها و برتری در بازی خانگی مقابل آلومینوم اراک بودند، مقابل شاگردان مهدی رحمتی غافل‌گیر شدند. مهرداد بایرامی بازیکن سابق تراکتور در دقیقه 17 بازی کار سختی برای باز کردن دروازه خالی سپاهان نداشت و موفق شد تیم میهمان را با یک گل پیش بیندازد. سپاهانی‌ها بعد از عقب افتادن از میهمان خود، فشار زیادی روی دروازه آلومینیوم آوردند اما در نیمه اول نتوانستند به گل تساوی برسند. حملات شاگردان محرم نویدکیا در دقیقه 51 نتیجه داد و سجاد شهباززاده موفق شد گل تساوی‌بخش را برای سپاهان بزند. زردپوشان اصفهانی بعد از گل تساوی هر چه زدند به در بسته خورد و در نهایت با تساوی 1-1 در آخرین بازی فصل متوقف شدند. سپاهان با این تساوی فصل را با 56 امتیاز در رتبه سوم به پایان رساند.
کامبک گل‌گهر برای چهارم شدن
شاگردان امیر قلعه‌نویی از ساعت 20 پذیرای ذوب‌آهن اصفهان بودند. گل‌گهری‌ها باتوجه به توقف فولاد مقابل پدیده، در صورت برتری در این بازی به رتبه چهارم جدول رده‌بندی می‌رسیدند. تیم میهمان خیلی زود و در دقیقه 11 توسط سجاد آشوری به گل اول بازی رسید. مرتضی تبریزی در دقیقه 60 بازی را به تساوی کشاند. شاگردان مهدی تارتار در دقیقه 65 توسط مسعود ابراهیم‌زاده باز هم از حریف خود پیش افتادند اما این گل‌گهری‌ها بودند که با یک کامبک خیلی خوب، باخت 2 بر یک را به تساوی 3 بر 2 تبدیل کردند. ابتدای بهنام برزای در دقیقه 73 بازی را به تساوی کشاند و بعد از آن هم شایان مصلح در دقیقه 83 گل برتری را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی به ثمر رساند تا گل‌گهری‌ها با 51 امتیاز بالاتر از فولاد 49 امتیازی در رده چهارم لیگ برتر قرار بگیرند. 
امشب علاوه بر این 4 بازی، قرار بود دو تیم صنعت‌نفت آبادان و هوادار از ساعت 20 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف هم بروند که این بازی لغو شد؛ پس از جابه‌جایی این بازی از آبادان به مسجدسلیمان، تیم هوادار برای سفر به مسجدسلیمان درخواست فراهم کردن وسیله ایاب و ذهاب کرده بود که این اتفاق با کمی تأخیر فراهم شد. با این‌حال، یک اتوبوس 44 نفره و یک دستگاه خودروی ون برای هوادار آماده شده بود که اعضای این تیم حاضر نشدند با این وسیله راهی مسجدسلیمان شوند و درخواست دو دستگاه اتوبوس (VIP) را داشتند. با توجه به این مسئله و فراهم نشدن درخواست باشگاه هوادار، این تیم از سفر به مسجدسلیمان با یک دستگاه اتوبوس خودداری کرد تا دیدار این تیم با صنعت نفت برگزار نشود. 
کد مطلب: 164664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *