۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
فعال سیاسی اصلاح‌طلب :

دولت ، بحران دستاورد دارد

فاصله وعده‌های انتخاباتی رئیسی با دستاوردهای دولتش معنادار است
رسولی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی بحران دستاورد دارد، گفت: ما منتقدان از این وضعیت خوشحال نیستیم چون ضعف دولت بیش از آنکه متوجه یک جناح سیاسی شود، آثار و تبعاتش متوجه کارآمدی نظام می شود.
دولت ، بحران دستاورد دارد
نامه نیوز نوشت:
از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یکسال گذشت. در آن انتخابات سیدابراهیم رئیسی وعده هایی داد که با آنچه تحقق پیدا کرد، همخوانی ندارد.
حسن رسولی درباره عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: گرچه ۱۰ ماه از آغاز کار دولت سیزدهم می گذرد اما هنوز برای ارزیابی عملکرد این دولت زمان لازم است چراکه ۲-۳ ماه نخست هر دولتی معمولا صرف برنامه ریزی و استقرار نیروها می شود بنابراین ۷ ماه زمان کافی برای ارزیابی نیست. با این حال، در همین مدت زمان ۱۰ ماهه این طور به نظر می آید فاصله معناداری بین وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی با دستاوردهای دولتش وجود دارد.
وی افزود: «همه مسببین وضع موجود» اصطلاحی است که دولت آقای رئیسی به کار می برد تا شبکه مدیریتی کشور در طول ۴۳ سال اخیر به نقد کشیده شوند، حال آنکه آقای رئیسی و تیمش بدون برنامه وارد انتخابات شدند، صرفا بر مبنای رویکرد سلبی موضع گرفتند و در طرح وعده های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افراط کردند که شاخص های مربوطه همه آن وعده ها به استثنای موضوع مهار کرونا سیر نزولی داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: این دولت دلار را با قیمت ۲۲ هزار تومان تحویل گرفت و امروز دلار با قیمتی بیش از ۳۲ هزار تومان در بازار مبادله می شود. نرخ تورم، افزایش سطح عمومی قیمتها، تلاطم قیمت مسکن و عدم سرمایه گذاری در حوزه های کلان اقتصادی از جمله موضوعات دیگری است که در این ۱۰ ماه اتفاق افتادند و می توان به آنها اشاره داشت.
وی ادامه داد: این دولت در مقایسه با دولت قبل چرخش آشکاری در حوزه سیاست خارجی و پیگیری موضوع احیای برجام داشت. در دولت قبل تقریبا افکارعمومی در امّهات گردش کار پرونده هسته ای بود اما در این دولت با یک نگاه بسته امنیتی تقریبا دیپلماسی عمومی از سازوکارها دیپلماتیک کشور کنار گذاشته شده است، تا به اینجای کار اتخاذ چنین روشی امیدوارکننده نبوده مگر آنکه در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری در این حوزه باشیم.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مدیران این دولت در مقایسه با سایر دولت از بنیه و توان کمتر مدیریتی برخوردارند، یادآور شد: این ناتوانی مدیریتی به گونه ای است که منتقدان و معترضان در پیگیری مطالبات شان دولت را خطاب نمی کنند و می کوشند خواست و مطالبات شان از طریق مراجع دیگری دنبال کنند. این مسئله نشانه کم عملی، کم تحرکی و پایین بودن سطح اثربخشی قوه مجریه است.
وی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی بحران دستاورد دارد، افزود: ما منتقدان از این وضعیت خوشحال نیستیم چون ضعف دولت بیش از آنکه متوجه یک جناح سیاسی شود، آثار و تبعاتش متوجه کارآمدی نظام می شود بنابراین فارغ از اهداف جناحی، دل نگران آقای رئیسی هستم و از خداوند متعال تقاضا می کنم این دولت در کارش موفق باشد.
کد مطلب: 165079
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *