۰
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۴

به دانشجویان وام اجاره خانه داده می شود/جزییات

در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هم ۱۲۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۶۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان «متاهل» اعطا می شود.
به دانشجویان وام اجاره خانه داده می شود/جزییات
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل در شهر تهران را ۱۵۰ میلیون تومان، در شهرهای ۵۰۰ هزار نفره ۱۲۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۶۵ میلیون تومان اعلام کرد.
مسعود گنجی روز چهارشنبه افزود: در اجرای بند هشتم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اگر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اختصاص یابد، این صندوق در شهر تهران برای هر دانشجوی متأهل و اگر هر دو زوج دانشجو باشند به یکی از آنها، ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می شود.

وی افزود: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هم ۱۲۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۶۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان اعطا می شود.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و سه میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی پیش بینی شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.
گنجی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیشتر دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و دانشگاه‌ها درصورت اقدام به ساخت خوابگاه، از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار می شوند.
طبق گزارش ایرنا،‌ براساس آخرین آمارها در حال حاضر ۸۷ هزار دانشجو در کشور متأهل هستند.
کد مطلب: 165751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *