۰
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸

روایت خنده‌دار و تفکر برانگیز دو قاتل

نمایش "بالابرغذا" نوشته‌ی هارولد پینتر به ترجمه‌ی رضا دادویی، به کارگردانی علی جهانجونیا و با بازی پیمان رمضانی در نقش گاس و علی جهانجونیا در نقش بن، از 2 تا 17 اردبیهشت هر شب ساعت 18 در خانه‌نمایش دا به‌روی صحنه خواهد رفت.
روایت خنده‌دار و تفکر برانگیز دو قاتل
نمایش "بالابرغذا" نوشته‌ی هارولد پینتر به ترجمه‌ی رضا دادویی،  به کارگردانی علی جهانجونیا و با بازی پیمان رمضانی در نقش گاس و علی جهانجونیا در نقش بن، از 2 تا 17 اردبیهشت هر شب ساعت 18 در خانه‌نمایش دا به‌روی صحنه خواهد رفت.
علی جهانجونیا دانشجوی کارشناسی رشته‌ی کارگردانی سینما است و بالابرغذا اولین تجربه‌ی رسمی وی به عنوان کارگردان تئاتر به‌شمار می‌رود.
بالابرغذا روایت خنده‌دار و تفکربرانگیز دو قاتل است که ‌‌این‌بار در یک زیرزمین منتظر هدف بعدی‌شان هستند اما این‌بار وقایع مثل همیشه پیش نمی‌رود!
علی جهانجونیا درباره این‌کار می‌گوید:
در دوره‌ای که تئاتر ایران دارد به سمت تجاری شدن می‌رود و تزریق و برداشت پول در آن جایگاه اول را پیدا کرده عرصه برای ارائه اثر توسط جوانان این رشته روز به روز کم‌تر می‌شود اما من و گروه کاملا دانشجویی که تشکیل داده‌ام با مقاومت در برابر کمبودها و کم‌لطفی ها تصمیم به کارکردن این نمایشنامه پیچیده در ژانر ابزورد گرفتیم. البته بنده شخصا از یک‌سال پیش تحقیقات خود را پیرامون این متن شروع کرده‌بودم.
این متن نقدی بر روابط انسان‌ها با یکدیگر تحت تاثیر شرایط اجتماعی و شغلی آن‌ها دارد و با لحنی شوخ‌طبعانه سعی می‌کند آینه‌ای تمام نما برا مخاطب خود باشد. یکی از تلاشهای بنده در این کار این بوده که شوخی‌ها و نقدهای این نمایش‌نامه را با فرهنگ و شرایط امروز کشور خودمان همگام‌سازی کنم؛ از این‌جهت سخت‌ترین بخش کارمان بخش تحلیل این نمایشنامه عجیب و غریب بود. به هرحال با غلبه بر شرایط سخت تئاتر برای امثال من این نمایش از 2اردیبهشت به اجرا خواهد رسید و قطعا بقای من و گروهم در تئاتر به حمایت مردم و اهالی هنر از این نمایش بستگی خواهد داشت تا بتوانیم پروژه‌های بعدی را که در نظر داریم را عملی کنیم.
 
کد مطلب: 106232
برچسب ها: نمایش تئاتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *