۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸

کوتر بهتر است یا لیزر

امروزه روش های زیبایی بسیاری وجود دارند تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد. از کوتر و لیزر می توان برای برداشت خال و زگیل استفاده کرد. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک بهتر است؟ تفاوت هر کدام در چیست؟ عوارض کلی آن ها چیست؟ در ادامه مقاله ما به همه این سوال ها پاسخ می دهیم و سوال هایی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود. ولی ابتدا تعریف کوتاهی از کوتر و لیزر را به شما می گوییم
کوتر بهتر است یا لیزر

امروزه روش های زیبایی بسیاری وجود دارند  تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد. از کوتر و لیزر می توان برای برداشت خال و زگیل استفاده کرد. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک بهتر است؟ تفاوت هر کدام در چیست؟ عوارض کلی آن ها چیست؟ در ادامه مقاله ما به همه این سوال ها پاسخ می دهیم و سوال هایی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود. ولی ابتدا تعریف کوتاهی از کوتر و لیزر را به شما می گوییم.

کوتر چیست؟
کوتر دستگاهی می باشد که با ایجاد جریان الکتریکی، حرارتی را ایجاد می کند. امروزه از این نوع دستگاه ها در صنایع پزشکی و زیبایی بسیار استفاده می شود. کوتر ها با گرمایی که ایجاد می کنند باعث بسته شدن جای ضایعات پوستی می شوند. ضایعاتی که از قبل برداشته شده اند. از کوتر معمولاً برای برداشتن خال ها، ترمیم مناطق آسیب دیده توسط نور خورشید (کراتوز خورشیدی)، برداشتن زگیل های ویروسی، برداشت زگیل های سبوروئیک، کارسینوم سلول بازال، کراتوز سبورئیک، گرانولوم پیوژنیک، برآمدگی پوستی و گاهی به کمک درمان سرطان پوست میاید.
هنگامی که از انواع الکتروکوتر استفاده می شود ضایعات پوستی که به آن ها اشاره کردیم نسبت با پوست اطراف آن ضایعات، نرم تر باشند. از طرفی دیگر ممکن است این ضایعات با ایجاد یک شکاف طبیعی درست شده باشند. کوتر می تواند این ضایعات را از بافت اطراف آن جدا کند. برخی از این ضایعات پوستی که لبه های آن ها تار شده باشد به راحتی جدا نمی شوند و مجبورید از روش های دیگری برای از بین بردن این گونه ضایعات استفاده کنید.
لیزر چیست؟
یکی از دستگاه هایی که اخیراً در همه مکان ها رواج پیدا کرده، دستگاه لیزر می باشد. به وسیله این دستگاه شما می توانید به راحتی خال ها و زگیل های خود در در هر ناحیه از بدن به راحتی بر دارید. لیزر به طور مستقیم ناحیه ای که خال و زگیل به وجود آمده است را می سوزاند. بنابر اگر در نواحی مختلف بدن خود خال و زگیلی دارید که از آن خجالت می کشید می تواند توسط این لیزر به زیبایی خود اضافه کنید و راحت تر با بدن خود کنار بیاید.
یکی از ویژگی هایی لیزر مربوط به فرایند پس از ترمیم می باشد. در این فرایند امکان چال شدن پوست (محل برداشت خال یا زگیل) بسیار کم می شود یعنی بعد از اتمام این فرایند جای آن باقی نمی ماند.
کوتر بهتر است یا لیزر؟
برای فهمیدن این که کدام یک از این دو بهتر است باید در شرایط مختلفی آن ها را بررسی کرد و در نهایت نتیجه مشخص می شود. این بدان معنی نیست که چه لیزر و یا چه کوتر بد می باشد. هر دو این دستگاه ها برای مصارف مشترکی استفاده می شوند. برای فهمیدن تفاوت این دو هر کدام را در مسائل مختلفی بررسی می کنیم. این تفاوت ها شامل موارد روبرو می شود. قیمت، سرعت انجام کار، میزان عمق نفوذی، ظرافت، عوارض پس از استفاده برای هر کدام و ... .
تفاوت هزینه در کوتر و لیزر
یکی از اولین و مهم ترین تفاوتی که افراد به آن دقت می کنند میزان هزینه هر کدام می باشد. باید بدانید هزینه های این دو تفاوت چشم گیری ندارند و اختلاف قیمتی آنها جزئی میباشد. اما به طور کلی قیمت دستگاه کوتر برای برداشتن خال از هزینه کمتری برخورداری می باشند.

تفاوت سرعت اتمام کار در کوتر و لیزر
تفاوت بعدی که باید به آن توجه کرد سرعت اتمام فرایند می باشد. همان طور که در تفاوت هزینه گفته شده بود اختلاف این دو در سرعت هم به همان صورت می باشد یعنی اختلاف اتمام فرایند کم می باشد. با این حال سرعت اتمام فرایند لیزر بیش تر از سرعت اتمام فرایند کوتر می باشد.
تفاوت میزان عمق نفوذی در خال ها بین لیزر و کوتر
توجه داشته باشید منظور از عمق نفوذی میزان خالی کردن خال در محل خال می باشد نه نفوذ در پوست انسان. این سومین تفاوت میان این دو می باشد که همانند همه تفاوت ها اختلاف کمی در آن ها وجود دارد. میزان نفوذ لیزر در عمق برداشت خال و زگیل نسبت به کوتر بیشتر می باشد.

تفاوت میان ظرافت کوتر و لیزر
تفاوت میان ظرافت کوتر و لیزر یعنی تفاوت میان ظرافت، پس از اتمام فرایند تشکیل می شود که کدام به حالت طبیعی پوست تان نزدیک تر می باشد. لیزر طبق آزمایش های مختلف عملکرد بهتری را نسبت به کوتر نشان داده است. باید توجه داشته باشید که ممکن است پوست شما به هر کدام از این نوع دستگاه ها سازگار نباشد پس قبل از انجام فرایند حتماً تست کنید و با دکتر خود مشورت کنید.
ولی متظور این نیست این عملکرد در کوتر بسیار ضعیف می باشد فقط فراید بهبودی در لیزر سریع تر می باشد.
میزان عوارض کوتر بیشتر است یا لیزر
آخرین تفاوت میان این دو عوارض ایجادی بر روی پوست و بدن انسان می باشد. که توجه داشته باشید عوارض به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله جنس پوست، نوع پزشک، انواع کلینیک ها و ... و نمی توان گفت عوارض این دو در همه انسان ها یکی می باشد. ولی لیزر به علت فرایندی که دارد عوارض بیشتری نسبت به عوارض کوتر دارد هرچند این عوارض ها خطرناک نمی باشند.
سخن پایانی
نمی توان به طور قطعی گفت کدام بهتر یا کدام بدتر است ولی به علت جدید تر بودن تکنولوژی لیزر، استفاده از لیزر بیشتر رواج دارد و فعلاً بهتر می باشد با این حال شما باید حتماً معاینه بشوید تا زیر نظر دکتر متخصص به شما بگوید که از کدام دستگاه بیشتر استفاده کنید یا کدام دستگاه را استفاده نکنید.
 
کد مطلب: 172357
برچسب ها: خدمات لیزر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *