۰
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸

روسیه همچنان از تجارت با آمریکا میلیاردها دلار درآمد دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، صدها نوع مختلف از کالاهای روسی تحریم نشده به ارزش میلیاردها دلار همچنان به بنادر آمریکا منتقل می‌شوند.
روسیه همچنان از تجارت با آمریکا میلیاردها دلار درآمد دارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است: بیش از ۳۶۰۰ محموله از چوب، فلزات، لاستیک و دیگر کالاها از فوریه سال جاری میلادی تاکنون از روسیه وارد بنادر آمریکا شده‌اند. این آمار شاهد یک کاهش بسیار چشمگیر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است، زمانی که حدود شش هزار محموله از روسیه وارد بنادر آمریکا شده بود اما ارزش آن هنوز هم به بیش از یک میلیارد دلار در ماه می‌رسد. تقریبا هر روز محموله‌هایی از روسیه وارد بنادر آمریکا می‌شوند.
در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد که ممنوع کردن واردات کالاهای اساسی بیشتر به برخی مشاغل و بخش‌ها در آمریکا آسیب وارد می‌کند تا در روسیه. طبق گزارشات برخی واردکنندگان آمریکایی کالاهای جایگزین را از جاهای دیگر تامین می‌کنند اما بسیاری دیگر از واردکنندگان آمریکایی از چنین امکانی برخوردار نیستند.
براساس این گزارش، اقلام وارد شده کاملا قانونی هستند و حتی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز وارد کردن این اقلام را تشویق می‌کند.
با این حال، در برخی موارد تشخیص منشاء محصولات ارسال شده از بنادر روسیه دشوار است. به طور مثال، شرکت‌های انرژی آمریکا به وارد کردن نفت از قزاقستان از طریق بنادر روسیه ادامه می‌دهند اگرچه این نفت گاهی اوقات با سوخت ممنوع شده روسی ترکیب شده است.
جیکوب نل، اقتصاددان موسسه خدمات مالی مورگان استانلی گفت: روسیه یکی از صادرکنندگان کلیدی فلزاتی چون آلومینیوم، فولاد و تیتانیوم است. متوقف کردن این تجارت می‌تواند به طور چشمگیری هزینه‌ها برای آمریکایی‌ها را که در حال حاضر گرفتار تورم هستند، بالا ببرد.
وی افزود: ایده اصلی اعمال تحریم این است که تلاش می‌کنید به شیوه‌ای عمل کنید که منجر به رنج بیشتر برای طرف دیگر و رنج کمتر برای خودتان شوید.
کد مطلب: 172793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *