۰
شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۶
علی رویین‌تن کارگردان سینما :

۱۰ ماه گذشت، رئیس جمهور به شورا نیامد

علی روئین تن در برنامه هفت به انتقاد از رییس جمهور پرداخت
علی روئین تن در برنامه هفت به انتقاد از رییس جمهور پرداخت

در میزگرد شب گذشته برنامه هفت با حضور احمد نجفی تهیه‌کننده، بازیگر و عضو شورا و علی رویین‌تن کارگردان به عملکرد و بررسی شورای عالی سینما اختصاص داشت.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر علی روئین تن در آغاز این میزگرد با کنایه به جریان حاضر سینما که هر منتقدی را به خروج از دین محکوم می‌کنند شهادت نامه به خداوند و پیامبری حضرت محمد (ص) و امامت حضرت علی (ع) را خواند و اعلام کرد که سخنانش تنها برای پیشرفت سینماست و هیچ قصد دیگری در میان نیست. در ادامه او صحبت‌های خود را چنین آغاز کرد: شورای عالی سینما راه اندازی شده و رئیس جمهوری را به این شورا دعوت کردیم اما متأسفانه نتوانستیم ایشان را به این شورا آورده و از نزدیک با رئیس جمهور صحبت کنیم. وی افزود: من اعتقاد دارم اگر اهالی سینمای ایران کنار هم باشند خودشان می‌توانند یک شورای عالی تشکیل دهند و به همراه این شورای فعلی قادر هستند سینما را زیر و رو کنند. رویین تن ادامه داد: در طول این ۱۰ ماه شورای عالی سینما قانون‌های بسیاری را از جمله اختصاص ۲۶ میلیون دلار ارز دولتی برای خرید وسایل یا تسهیلاتی برای خرید مسکن به هنرمندان و همچنین بیمه تکمیلی تصویب کرده است اما متأسفانه در بخش خرید مسکن به دلیل تحریم بودن برخی از صنوف تنها ۱۵۰ نفر معرفی شدند. اما اگر اهالی سینما خودشان با هم باشند و خودشان برای خودشان تصمیم گیری کنند می‌توان برای این چند نفر باقی مانده نیز کاری کرد.
در ادامه احمد نجفی شورای عالی سینما به دفاع از عملکرد رئیس جمهور در حوزه سینما پرداخت و گفت: چند وقت پیش بر سر صحنه فیلم‌برداری کارگاه علوی درحالی‌که لباس سریال متعلق به دهه بیست بر تنم بود رئیس جمهور را از جلسه درمی آمد دیدم و از او خواستم به مشکلات پیش آمده برای سینماگران رسیدگی کند. او با من همراه شد و بر سر ضبط آمد و پس از گوش دادن به صحبت‌های من قرار شد با هم یک فکر اساسی برای مشکلات بکنیم. چند روز بعد آقای حسینی که از دوستان قدیمی من بود با من تماس گرفت و از من خواست شورای عالی سینما را طرح ریزی کنیم. رویین تن نیز پس از بیان این حرف‌ها به شوخی گفت: من به هر کس گفتم می‌خواهم با نجفی در یک برنامه حضور داشته باشم همه گفتند که وای به حالت چون نجفی هم خوش تیپ است و هم بازیگر، مجری، نویسنده، ‌کارگردان، تهیه کننده و دوست صمیمی رئیس جمهور. نجفی در پاسخ با بیان این که من افتخار می‌کنم به این دوستی تصریح کرد: اولین کاری که این شورا انجام داد این بود که شورای مستقل از معاونت سینمایی تشکیل دهد به نام سازمان سینمایی اما در طول شش ماه گذشته اعتراضات زیادی در زمینه راه اندازی این سازمان عنوان شده که بخشی از این اعتراض‌ها به ضرر سینما است.
نجفی در بخش دیگر برنامه در پاسخ به این سؤال رویین تن که ضمانت اجرایی شورای عالی سینما با کیست، عنوان کرد: ضمانت اجرایی با دولت و سازمان سینمایی است. همه قوانین و برنامه‌ها در شورا مصوب شده و به نظر رئیس جمهوری هم رسیده است اما در این شورا مسایلی مطرح شده که نمی‌توانیم به همه آن‌ها بپردازیم. ابتدا باید بنشینیم و مسایل فرهنگی خودمان را بین خودمان حل کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش رویین‌تن درباره اینکه مسئول دبیرخانه شورای عالی سینما کجاست و مسئولیت پیگیری اقدامات در حال حاضر با چه کسی است، اظهار کرد: مشاور اجرایی سازمان سینمایی در شکل فعلی هم مسئول برگزاری و هم مسئول رسیدگی است. من از تمام نیروهای فرهنگی مخصوصاً مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم تا برای گرفتن تصمیمات درست با یکدیگر اجماع کنند. موافقم که اطلاع‌رسانی درست و دقیقی در این زمینه نشده است و دلیلش هم به وجود آوردن حواشی در این رابطه و نبود همدلی سینماگران با هم است.
در این میان رویین‌تن ضمن بیان اینکه «نمی‌شود روی آنتن زنده گفت، اما رییس دبیرخانه شورا اکنون گرفتار است»، عنوان کرد: فعالیت‌های سازمان سینمایی زمانی درست است که به نتیجه برسد. چرا برای بررسی و تصویب به سراغ افراد مطلع نرفتیم که قوانین اشتباهی به دست رییس‌جمهور ندهند. وی افزود: ما باید به عقب‌ماندگی‌ها در سینما و فقر سینمای ایران رسیدگی کنیم. تنها راه رسیدن به خروجی و تصمیمات درست در شورای عالی سینما، اجماع سینماگران است و جواد شمقدری به عنوان مسئول این سینما باید پا پیش بگذارد و سینماگران را دور هم جمع کند.
در پایان این میزگرد، اکبر لو مجری برنامه که ظاهراً از سخنان روئین تن راضی نبود چند دقیقه پایانی آنتن را در اختیار نجفی قرارداد و با اعلام نتیجه نظرسنجی برنامه را به پایان برد.

کد مطلب: 17353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *