۰
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۵

واردات 208 هزار و 660 تن گندم از انگلستان

انگلستان در کنار کشورهای روسیه، هلند، آلمان، امارات متحده عربی،قزاقستان،ترکیه و هنگ و کنگ ۲۰۸ هزار و ۶۶۰ تن گندم به ایران صادر کرد.
واردات 208 هزار و 660 تن گندم از انگلستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین،انگلستان به عنوان ششمین کشور صادر کننده گندم به ایران ۲۰۸ هزار و ۶۶۰ تن گندم به این کشور صادر کرده است.
در پنج ماه سال جاری گندم مورد نیاز ایران از طریق ۹ کشور«فدارسیون روسیه»، «امارات متحده عربی»، «آلمان»، «سنگاپور»، «هلند»، «انگستان»، «قزاقستان» ، «ترکیه» و «هنگ و کنگ» وارد شده که با توجه به آمار اعلام شده گران ترین گندم وارداتی ریالی در مدت زمان مورد بررسی از انگستان وارد کشور شده است. براساس آمارهای اعلام شده رسیدن رتبه اول گرانترین گندم در این مدت به انگلستان در حالی است که روسیه به لحاظ حجمی همچنان رتبه اول واردات گندم به کشور را دارد.
گرانترین گندم از کدام کشور رسید
براساس داده های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی ارزش گندم وارد شده از «انگستان» به ازاء هر کیلوگرم حدود ۱۱ هزار تومان بوده است که گران ترین گندم در میان گندم های وارداتی به کشور محسوب می شود؛ در ماه گذشته گرانترین گندم از روسیه وارد کشور شده بود. براساس آمار به لحاظ حجمی «انگستان» ششمین کشور در میان کشورهای صادرکننده گندم به کشور محسوب می شود، مجموع واردت گندم از این کشور برابر با ۲۰۸هزار و ۶۶۰ تن بوده است. هزینه حمل و نقل یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت کالاهای صادراتی است که در خصوص گندم های وارداتی این عامل بر هزینه ها اثرگذار بوده است.
ارزیابی واردات گندم نشان می دهد در این مدت «هنگ کنگ» هم به جمع صادرکنندگان پیوسته و کشورهای واردکننده از ۸ کشور به ۹ کشور رسیده اند.
با توجه به آمار اعلام شده در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری بیشترین حجم گندم از روسیه وارد کشور شد. مجموع گندم وارداتی از این کشور برابر با ۸۳۶ هزار و ۲۹۶ تن به ارزش هر کیلو ۷ هزار تومان بوده است. با توجه به این آمار می توان گفت در این ماه روسیه به لحاظ ارزشی در جایگاه سوم قرار گرفته است.
امارات متحده عربی در جایگاه دوم کشورهای صادرکننده گندم قرار دارد، براساس داده های اعلام شده مجموع واردات حدود ۳۹۵ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش هر کیلو ۷ هزار تومان بوده است. اما آلمان سومین کشور واردکننده گندم به کشور است، در مدت زمان مورد بررسی ۳۵۲ هزار تن گندم به ارزش هر کیلو ۵ هزار و ۹۰۰ وارد کشور شده است.
از سوی دیگر در این مدت ۲۸۰ هزار تن و ۹۰۰ تن گندم به ارزش هر کیلو ۶ هزار و ۴۹۸ تومان از هلند وارد کشور شده است.
در میان صادرکنندگان گندم سنگاپور هم در این مدت در مجموع ۲۷۸ هزار تن گندم به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار به کشور وارد کرده است.
ارزش صادرات گندم ترکیه به ایران نیز به صورت وزنی مجموعا ۲۷ هزار و ۸۶۸ تن به ارزش هر کیلو ۳ هزار و ۵۸۱ تومان بوده است.
از سوی دیگر داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که کمترین سهم واردات گندم در این مدت به«هنگ کنگ» اختصاص داشته،‌ بطوریکه در مجموع ۷ هزار کیلوگرم به ارزش هرکیلو ۹ هزار و ۲۸۸ تومان وارد کشور شده است.
منبع:اکوایران
کد مطلب: 176297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *