۰
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۵

هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد "اجبار ژئوپلیتیکی" روسیه و چین

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده با بیان اینکه اقتصاد جهانی با "بادهای مخالف قابل توجهی" روبرو شده است، گفت آمریکا در تلاش است تا زنجیره‌های عرضه خود را تقویت کرده و از "تهدید و اجبار ژئوپلیتیکی" روسیه، چین و دیگران محافظت کند.
هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد "اجبار ژئوپلیتیکی" روسیه و چین
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز،«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه در مراسمی به میزبانی کارگروه بانکی «کمیته برتون وودز» گفت، واشنگتن در تلاش برای تعمیق یکپارچگی با اتحادیه اروپا و کشورهای هند و اقیانوس آرام از جمله بسیاری از بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه است، در حالی که در زنجیره‌های عرضه خود فراوانی‌های بیشتری ایجاد می‌کند.
جنت یلن گفت: ما می‌دانیم اقدام روسیه در استفاده از تجارت به عنوان سلاح و ابزاری برای تهدید و اجبار ژئوپلیتیکی هزینه دارد و ما باید آسیب‌پذیری‌های مشابه را برای کشورهایی مانند چین ایجاد کنیم. واشنگتن مصمم است تا روسیه را بابت حمله‌اش به اوکراین و اینکه در ابتدا مانع انتقال غذا و انرژی از این کشور می‌شد، پاسخگو کند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا و سایر مقامات دولت بایدن همچنین در مورد لزوم کاهش وابستگی به زنجیره‌های تأمین چین و مقابله با آنچه که آنها به عنوان رفتار بد پکن در اقتصاد جهانی می‌بینند، صریح و روشن بوده‌اند.
جنت یلن همچنین گفت واشنگتن در تلاش است تا "وابستگی شدید" شرکت‌های آمریکایی به نیمه هادی‌های تایوان و سایر فناوری‌ها از جمله پنل‌های خورشیدی یا اجزای مهم باتری‌های وسیله نقلیه الکتریکی ساخته شده در چین و چند کشور دیگر را کاهش دهد.
کد مطلب: 177200
برچسب ها: آمریکا روسیه چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *