۰
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۰

سقوط سوخو-34 روسیه در مناطق مسکونی غرب روسیه

منابع خبری از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی روسیه در غرب این کشور حین ماموریت آموزشی خبر دادند.
سقوط سوخو-34 روسیه در مناطق مسکونی غرب روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،منابع خبری غروب دوشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی روسیه در غرب این کشور حین پرواز آموزشی خبر دادند.
به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای نظامی در منطقه «ییسک» در غرب روسیه سقوط کرد. منابع محلی اعلام کردند که خلبان این هواپیما لحظاتی قبل از سقوط، خروج اضطراری انجام داد.
این حادثه اوائل غروب دوشنبه به وقت محلی رخ داد و این هواپیمای نظامی بر روی یک آپارتمانی ۹ طبقه در منطقه ییسک نزدیک دریای «آزوف» مجاور اوکراین سقوط کرد. پس از اصابت این هواپیما به ساختمان شعله‌های آتش و دود به هوا برخاست. برخی منابع خبری این هواپیما را جنگنده اعلام کرده‌اند.
یکی از ساکنان منطقه به خبرگزاری «تاس» گفت که آمبولانس‌ها و آتش‌نشان‌ها از سراسر شهر در این منطقه آمده‌اند. گفته می‌شود تاکنون ر جریان این سانحه یک نفر کشته و دستکم سه کودک مجروح شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۴» حین پرواز آموزشی از یک فرودگاه نظامی در ییسک سقوط کرد. علت سقوط هواپیما در ییسک، احتراق یکی از موتورها هنگام برخاستن از زمین اعلام شده است.
سوخو-۳۴، جنگنده تهاجمی نیروی هوایی روسیه است. این جنگنده برای حمله علیه اهداف زمینی و دریایی استفاده می‌شود و دارای سامانه‌های جنگال و قابلیت انجام عملیات شناسایی هوایی است. تخمین زده می‌شود که نیروی هوایی روسیه ۱۲۸ فروند سوخو-۳۴ دارد.
منبع:فارس
کد مطلب: 177609
برچسب ها: روسیه سقوط سوخو-34
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *