۰
يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

وزیر خارجه فرانسه:باید ارتباط با روسیه حفظ شود

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه حفظ خطوط ارتباطی با روسیه حیاتی است، هشدار داد، پوتین در یک دیدگاه عجیب جهانی گیر افتاده است.
وزیر خارجه فرانسه:باید ارتباط با روسیه حفظ شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،این اظهارات در حالی مطرح شده که از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود صحبت کرده و همین مساله باعث انتقادهایی از سوی کشورهای شرق اروپا شده است.
همچنین این در حالی است که آمریکا همچنان روابط خود را در سطح محدود و از طریق گفت‌وگوها بین وزرای دفاع این کشور با روسیه حفظ کرده است.
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در جریان سفر به واشنگتن گفت: ما قطعا فکر می‌کنیم که حفظ کانال ارتباطی با تصمیم گیرندگان در روسیه از جمله پوتین مهم و حیاتی است.
وی در جریان سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل افزود: پوتین احتمالا در دیدگاه بسیار عجیب خود از جهان و نحوه اداره آن منزوی شده است. افزودن بر این انزوای او گزینه خوبی نخواهد بود.
وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: ما نیاز داریم پوتین حضور داشته باشد تا وقتی تحلیل و ارزیابی خود را درباره اشتباهاتی که مرتکب شده و کارهایی که می‌توانست انجام دهد تا در مسیری متفاوت حرکت کند، بیان کنیم.
ماکرون به عنوان بخشی از تلاش شکست خورده غرب برای منصرف کردن پوتین از حمله به کشور اوکراین، مذاکراتی طولانی با همتای روس خود انجام داد.
در حالی‌ که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ارتباطاتش با روسیه را قطع کرد، ماکرون با پوتین در ماه‌های اخیر صحبت داشت و موفق شد تا اجازه ورود هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی را در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا بگیرد.
وزیر خارجه فرانسه افزود که هنوز امیدوار است تلاش‌های انجام شده به غیرنظامی شدن محوطه پیرامون این نیروگاه بینجامد. وی ادامه داد: برای جهان بسیار خطرناک است که از یک منطقه به عنوان یک ناحیه برای تقابل نظامی استفاده شود.
کد مطلب: 178188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *