۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه؛

موضوع تنگه هرمز در مجلس بررسی می شود

اعضای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فردا - یكشنبه - با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آخرین مباحث مرتبط با سواحل جنوب شرق كشور، دریاهای آزاد، دریای عمان،تنگه هرمز و خلیج فارس را بررسی می كنند.
موضوع تنگه هرمز در مجلس بررسی می شود
براساس دستور هفتگی كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اعضای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعدازظهر یكشنبه میزبان امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار دریادار 'علی فدوی' فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران هستند.

اعضای این كمیسیون در جلسه روز سه شنبه خود نیز بررسی طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان را در دستور كار خود دارند.

همچنین كارگروه امنیت كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعدازظهریكشنبه لایحه تعیین حریم حفاظتی-امنیتی اماكن و تاسیسات كشور و كارگروه دفاعی این كمیسیون لایحه چگونگی تشكیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح را رسیدگی می كنند.

**حضور وزیر اقتصاد در كمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای كمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز یكشنبه خود لایحه اصلاح ماده (۶۱) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت را بررسی می كنند.

'سید شمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز سه شنبه برای پاسخ به سوال چهار نماینده در این كمیسیون حضور می یابد.

**وزیر دادگستری به كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می رود

اعضای كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یكشنبه هفته جاری بررسی لایحه حمایت خانواده (اعاده شده از شورای نگهبان) و لایحه شفاف سازی و رسیدگی به اموال و دارایی مسوولین كشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه ها را در دستور كارخود دارند.

اعضای این كمیسیون در روز سه شنبه نیز لایحه انتقال موردی محكومان به حبس را رسیدگی می كنند.

در ادامه این جلسه 'مرتضی بختیاری' وزیر دادگستری با حضور در این كمیسیون به سوال 'احمد علی مقیمی' نماینده بهشهر پاسخ می دهد.

همچنین طرح جامع كاداستر كشور روز دوشنبه در این كمیسیون بررسی می شود.

**رییس سازمان صداو سیما برای ارایه گزارش عملكرد به كمیسیون فرهنگی می رود

'عزت الله ضرغامی' رییس سازمان صدا و سیما به منظور ارایه گزارشی از عملكرد این سازمان در جلسه روز یكشنبه كمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد.

اعضای این كمیسیون روز سه شنبه نیز به بررسی طرح نظام جامع رسانه های همگانی می پردازند و پس از آن به دیدار 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی می روند.

**'وزیران ارتباطات و تعاون به كمیسیون اجتماعی مجلس می روند

اعضای كمیسیون اجتماعی مجلس در روز یكشنبه با مسوولان كمیته امداد امام خمینی(ره) نشست مشتركی در محل كمیته امداد برگزار می كنند.

'رضا تقی پور'وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز برای پاسخ به سوال دو نماینده مجلس روز سه شنبه به این كمیسیون می روند.

**حداد عادل به كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش می دهد

اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز یكشنبه بررسی طرح حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراكز آموزش عالی غیر دولتی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح خدمات رسانی ایثارگران را در دستور كار خود دارند.

'غلامعلی حدادعادل' رییس كمیته تحول بنیادین علوم انسانی كمیسیون آموزش و تحقیقات روز یكشنبه گزارشی را به اعضای این كمیسیون ارایه می كند.

اعضای این كمیسیون در روز سه شنبه نیز بررسی تحقیق و تفحص از عملكرد وزارت آموزش و پرورش درمورد نحوه گزینش و اعزام معلمان به خارج از كشور را در دستور كار خود دارند.

**وزیر صنعت به كمیسیون صنایع و معادن می رود

همچنین 'مهدی غضنفری' وزیر صنعت،معدن و تجارت برای پاسخ به سوال ۱۲ نماینده روز سه شنبه به این كمیسیون می رود. همچنین در ادامه این جلسه غضنفری از وضعیت صنایع و معادن كشور به اعضای این كمیسیون گزارش می دهد.

'نسرین سلطان خواه' معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز بعدازظهر سه شنبه با حضور در این كمیسیون از عملكرد این معاونت و شركت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی گزارش می دهد.

در این جلسه همچنین نحوه تقویت ارتباط شركت های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی با بخش صنعت و معدن كشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اعضای این كمیسیون در روز یكشنبه نیز هشت نفر از اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس را برای عضویت در كمیسیون مشترك بررسی طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش كشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزی را انتخاب می كنند.

**مسایل و مشكلات مرغداران در كمیسیون كشاورزی بررسی می شود

اعضای كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس روز یكشنبه به بررسی طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری كشور و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتكل های اول و دوم الحاقی به كنوانسیون های ژنو ۱۹۷۷ می پردازند.

مشكلات و مسایل مربوط به مرغداران نیز روز دوشنبه در كارگروه دام و طیور و آبزیان این كمیسیون با حضور نمایندگان اتحادیه مرغداران سراسری گوشتی و نمایندگان وزارتخانه های جهاد كشاورزی،صنعت و معدن و تجارت رسیدگی می شود.
کد مطلب: 1788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *