۰
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۱

موضوع افزایش یارانه‌ها انتخاباتی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع افزایش ۵ برابری یارانه های نقدی را تبلیغاتی و سیاسی خواند و گفت: اگر طرح هدفمندی یارانه ها به درستی و با هدف واقعی جراحی اقتصاد کشور انجام می شد، شاهد رنسانسی در اقتصاد کشور بودیم.
محمد علیپور در گفتگو با مهر در واکنش به موضوع افزایش ۵ برابری یارانه های نقدی که از سوی احمدی‌نژاد در گفتگوی تلویزیونی مطرح شد، بیان داشت: فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها با همکاری مجلس و همه دست اندرکاران و بویژه مردم شریف ایران اجرا شد ، البته اشکالاتی داشت زیرا یارانه های نقدی نباید به کل ملت ایران پرداخت می شد وتنها باید به دو دهک پایین جامعه یارانه ها پرداخت می شد و مابقی آن را باید به بخش صنعت تزریق می کردیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر یارانه های نقدی به بخش تولید داده می شد و اقشار آسیب پذیر هم مورد حمایت قرار می گرفتند، طرح هدفمندی یارانه ها می توانست امروز به عنوان رنسانسی در اقتصاد کشور محسوب شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشده است، اظهارداشت: اگر می خواستیم این طرح را به نیت جراحی انجام دهیم نباید آنرا بدین شکل عملی می کردیم. بحث هایی هم که در زمینه افزایش یارانه های نقدی صورت می گیرد بیشتر تبلیغاتی، سیاسی و انتخاباتی است.
وی افزود: در شرایطی که بخش های تولیدی و صنعتی ما از قبل افزایش قیمت ارز دچار مشکل جدی شده اند و گرانی ها هم واقعا به مردم فشار می آورد، اگر دولت به این شکل پولی در جیب مردم بگذارد بدون شک در مقابل آن ۱۰ برابر این پول از جیب مردم خواهد رفت.
علیپور باتاکید این مطلب که بحث افزایش مبلغ یارانه های نقدی تبلیغاتی و سیاسی است، گفت: اگر از یک اقتصاددان سئوال کنید که مساله افزایش ۵ برابری یارانه ها توجه اقتصادی دارد یا خیر مطمئنا خواهد گفت که ایجاد نقدینگی در بازار سبب افزایش تورم خواهد شد؛ ممکن است برای یکسال ما بتوانیم این کار را بکنیم اما در مقابل اگر تولیدی نداشته باشیم افزایش ۵ برابری یارانه های نقدی آثار تورمی ایجاد خواهد که به مانند طوفان اقتصاد کشور را تخریب می کند.
کد مطلب: 17932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *