۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
نماینده مجلس شورای اسلامی:

لایحه‌ «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» تقریبا نهایی شده است

کیومرث سرمدی گفت: در جلسه قبلی کمیسیون اجتماعی این لایحه مورد بحث قرار گرفت و می‌توان گفت تقریبا نهایی شده است.
لایحه‌ «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» تقریبا نهایی شده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ یکی از اقدامات صورت گرفته برای حمایت از زنان دربرابر رفتارهای غیرانسانی، تدوین لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان دربرابر خشونت» است که نزدیک به یک دهه از تدوین آن می‌گذرد و سرانجام در دولت حسن روحانی به تصویب رسید و با همت معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده وقت برای تصویب راهی مجلس شد. این لایحه باوجود اینکه بارها چکش کاری شد و نامش تغییر یافت، سرانجام با پیگیری‌های فراوان دولت دوازدهم در هیات وزیران به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های تخصصی راهی بهارستان شد. ماه‌ها گذشت و خبری از سرانجام این لایحه نبود تا اینکه نمایندگان مجلس یازدهم خبر از بررسی این لایحه در کمیته تخصصی دارند. باوجود اتفاقات اخیر برای مردم به ویژه زنان مهم است که این لایحه اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و بالاخره کی به تصویب می‌رسد؟
کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار منیبان درباره آخرین وضعیت لایحه‌ «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» گفت: در جلسه قبلی کمیسیون اجتماعی این لایحه مورد بحث قرار گرفت و می‌توان گفت تقریبا نهایی شده است. 
او در ادامه عنوان کرد: قرار شد اگر همکاران کمیسیون اجتماعی نظر اصلاحی و پیشنهادی دارند ظرف یک هفته آینده به کمیته مربوطه ارائه دهند. بدون شک این لایحه یکی از دستور کارهای کمیسیون اجتماعی‌ست که انشالله تا پایان سال به صحن علنی آمده و به تصویب می‌رسد.
کد مطلب: 180120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *