۰
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰

تغییرات جدید حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح حمایت تحصیلی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از امسال ارائه خدمات توانبخشی خارج از مدرسه‌ای و خدمات حمایتی، درمانی و پزشکی براساس استحقاق سنجی انجام می‌شود.
تغییرات جدید حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حمید طریفی حسینی یکی از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را اجرای طرح حمایت تحصیلی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار کرد: طرح حمایت تحصیلی در سال‌های گذشته انجام می‌شد، اما امسال با تغییرات جدیدی به اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: آیین‌نامه طرح مذکور در دست تهیه است و پس از ابلاغ، دانش‌آموزان می‌توانند در صورت مراجعه به کلینیک‌های بیرون و همچنین نیاز به  سمعک و عینک از مزایای طرح استفاده کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه براین اساس، ارائه خدمات توانبخشی خارج از مدرسه‌ای و خدمات حمایتی، درمانی و پزشکی براساس استحقاق سنجی انجام می‌شود گفت: این استحقاق سنجی برحسب نوع و شدت، سن و دوره، مقطع تحصیلی، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و نظیر آن انجام می‌شود.
طریفی حسینی ادامه داد: این کار باعث می‌شود جمع بیشتری از دانش‌آموزان بتوانند از این منابع استفاده کنند. در گذشته بعضا برخی بیشتر و برخی به خصوص در مناطق محروم نمی‌توانستند از این خدمات حمایتی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: استحقاق سنجی بر دامنه و شمولیت اجرای طرح می‌افزاید. طرح حمایت خدمات درمانی در سنوات قبل اجرا می‌شده و خدمات قابل ارائه، همانند گذشته است.
کد مطلب: 180372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *