۰
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
خلیل بهروزی فر:

وزیر بهداشت در موضوع احتکار دارو چاره‌اندیشی کند

نماینده مردم فومن در مجلس ضمن انتقاد از تعارض منافع در سازمان غذا و دارو گفت: وزیر بهداشت دست احتکارکنندگان دارو را قطع کند.
وزیر بهداشت در موضوع احتکار دارو چاره‌اندیشی کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای وزیر؛ یکی از مشکلات مردم هزینه سنگین دارو و درمان است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: متأسفانه وقتی مردم به پزشک مراجعه می‌کنند و دارو می‌گیرند پس از مراجعه به داروخانه نمی‌توانند داروی خود را دریافت کنند. در موضوع دفترچه‌های بیمه هم مشکلاتی وجود دارد، برخی دفترچه‌ها مورد پذیرش داروخانه‌ها نیست.
وی ادامه داد: هزینه‌های دارو بسیار سنگین است و مردم در این موضوع با مشکلات اساسی روبرو هستند. برخی از داروها که متعارف بوده و در کشور در دسترس بود، به دست مردم نمی‌رسد.
بهروزی‌فر تأکید کرد: یکی از عوامل اصلی این مشکلات موضوع مسئولان سازمان غذار و دارو است، کسانی که امروز صاحب شرکت‌های پخش دارو و یا صاحب داروخانه هستند؛ دارو را توزیع و پخش می‌کنند، مسلم است که توزیع دارو در سطح کشور درست انجام نمی‌شود. تا زمانی که این تعارض منافع در حوزه غذا و دارو وجود داشته باشد مطمئنم داروها به دست مردم و بیماران نیازمند نمی رسد. وزیر بهداشت در این موضوع چاره‌اندیشی کند و آنها که منافع‌شان در احتکار دارو است دست آنها را قطع کند.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 180659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *