۰
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

اگر بپذیرند آنچه در بیانیه جبهه اصلاحات مطرح شده درد مردم است نه درد اسرائیل، آن وقت می‌توان گفتگو کرد

یک چهره اصلاح‌ طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان پیش کش، دولت، قوه مقننه و قوه قضائیه حتی با خودشان هم گفتگو نمی‌کنند دولت حتی با افرادی نظیر مطهری، مسیح مهاجری، لاریجانی و ناطق نوری هم گفتگو نمی‌کند و اصلا با کسی گفتگو نمی‌کند.
اگر بپذیرند آنچه در بیانیه جبهه اصلاحات مطرح شده درد مردم است نه درد اسرائیل، آن وقت می‌توان گفتگو کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، عزت‌الله تقواییان، دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی با اشاره به بیانیه جبهه اصلاحات ایران گفت: در بیانیه جبهه اصلاحات مشکلات ریشه‌یابی شدند و بسیار هم منسجم و وزین همه مواردی که اقشار مختلف جامعه اعم از دلسوزان، نخبگان و جریانات مختلف در طول چندین دهه مطرح کردند و شنیده نشده و یا نخواستند بشنوند و معتقد بودند خودشان کشورداری بلد هستند به صراحت اعلام شده است. لذا بیانیه جبهه اصلاحات ایران دغدغه‌ها و مشکلات را مطرح کرده است. 
او افزود: در حقیقت ابتدا باید درد را شناخت  سپس به فکر علاج آن بود. اگر حاکمیت و دولت بتوانند مسائلی که جبهه اصلاحات مطرح کرده را قبول کنند و بپذیرند و حداقل بین خود این موارد را تجزیه و تحلیل کنند می‌توان امیدوار به حل مسائل و خروج از شرایط فعلی بود در غیر این صورت اگر قرار باشد بیانیه جبهه اصلاحات را باز هم با همان ادبیات کهنه، قدیمی و مواردی از قبیل انکار کردن و اتهام‌زنی پاسخ دهند نمی‌توان امیدوار به نتیجه بود چراکه اگر بهترین راه‌حل‌ها هم ارائه شود مشکلات قابل درمان نخواهد بود مگر اینکه درباره مشکلات به نتیجه خاص برسیم.
تقواییان در واکنش به اینکه با توجه به وجود فضای حاکم در کشور می‌توان به نقطه مشترک رسید؟ تصریح کرد: تاکنون نشانه‌ای از سوی دولت برای رسیدن به نقطه مشترک مشاهده نکردیم علی‌رغم اینکه برخی اعضای جبهه اصلاحات با تصمیم‌گیران گفتگو کردند اما نشانه مثبتی مشاهده نکردند و نتیجه این شد که تصمیم‌گیران  دولت نمی‌خواهند خواسته‌های مردم را بپذیرند. در حال حاضر درخواست مردم با آنچه که در دولت صورت می‌گیرد زمین تا آسمان تفاوت دارد لذا اگر دولت بتواند این تفاوت را درک کنند گام اول گفتگو را برداشتند که در نهایت می‌توان به نقطه مشترک رسید. ممکن است در برخی موارد آمریکا و دشمنان نقش داشته باشند اما عقل، مدیریت و توانمندی ما کجا رفته است؟ مدام نباید بگوییم دیگران این اقدام را انجام دادند بلکه باید مشکلات را حل کرد. 
این چهره اصلاح‌طلب اظهار کرد: نکته مهم این است که اگر در مشکلات و دردها به نقطه مشترک دست پیدا کنیم حکومت و دولت متوجه شوند آنچه به عنوان مشکل و درد در بیانیه جبهه اصلاحات مطرح شده درد مردم است نه درد آمریکا و اسرائیل آن وقت می‌توان به راه حلی برای حل مشکلات رسید. مورد دیگر این است که همه ما در مشکلات به وجود آمده نقش داشتیم در این 43 سال همگی مسئولیت برعهده داشتیم و به عبارتی مسئولان دولتی این وضع را برای مردم به وجود آوردند و حالا باید بپذیرند که این مشکل داخلی است.
تقواییان در ارزیابی اینکه دولت در ابتدای کار داعیه‌دار گفتگو با با چهره‌ها و جریانات سیاسی بود خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان پیشکش، دولت، قوه مقننه و قوه قضائیه حتی با خودشان هم گفتگو نمی‌کنند. دولت حتی با افرادی نظیر مطهری، مسیح مهاجری، لاریجانی و ناطق نوری هم گفتگو نمی‌کند و اصلا با کسی گفتگو نمی‌کند. به نظر می‌رسد حتی جریان قالیباف با جبهه پایداری هم گفتگو نمی‌کند و از طرفی جریان رئیسی با هیچ کدام از این جریان‌ها گفتگو نمی‌کند. وقتی اصول‌گرایان با یکدیگر گفتگو نمی‌کنند، توقع نداریم که با اصلاح‌طلبان و جریان‌های دیگر گفتگو کنند حتی بین رئیسی و قالیباف و جبهه پایداری گفتگو وجود ندارد.
او در پایان یادآور شد: در حال حاضر دولت موارد دستوری، فرضی و از پیش تعیین شده را پیش می‌برد که درست نیست. 
کد مطلب: 180729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *