۰
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹
امانوئل ماکرون:

مردم اوکراین چگونه با خاموشی‌های گسترده کنار آمده‌اند؟

غرب به دنبال نابودی روسیه نیست
زندگی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین با وجود خاموشی‌های گسترده ادامه دارد و بارها و فروشگاهها نیز به خدمات رسانی ادامه می‌دهند.
مردم اوکراین چگونه با خاموشی‌های گسترده کنار آمده‌اند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تاس،«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که کشورش و دیگر کشورهای غربی به دنبال نابودی روسیه نیستند.
ماکرون در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: در آخرین دیدار با پوتین در چشمان پوتین چیزی شبیه ناراحتی از دست ما، ایالات  متحده و اتحادیه اروپا دیدم زیرا روسیه بر این باور است که کشورهای غربی مذبوحانه تلاش می کنند که این کشور را ویران کنند.
وی افزود: من بر این باور نیستم که این هدف ما باشد. در فرانسه چنین هدفی وجود ندارد. روابط بسیار عمیقی از نظر فرهنگی و تاریخی داریم و همیشه به ملت روسیه احترام گذاشته ایم.
صدر اعظم آلمان نیز یکشنبه شب در اظهاراتی گفت که با وجود همه اختلاف‌ها قطع کامل گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشتباه بزرگی است.
به گزارش الجزیره، اولاف شولتز افزود: مهم است که با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به عنوان نمایندگان گروه ۷ به دنبال گفت وگوی مجدد با پوتین باشیم.
صدر اعظم آلمان پیش تر در یک گفت ‌وگوی تلفنی با پوتین از وی خواسته بود تا برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک نیروهای خود را از اوکراین خارج کند.
کرملین در بیانیه‌ای پس از تماس صدراعظم آلمان اعلام کرد: روسیه مدت‌هاست از حملات موشکی با دقت بالا به اهداف خاصی در اوکراین اجتناب کرده، اما اقدامات اخیر مسکو در مواجهه با حملات تحریک‌آمیز کی‌یف ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
به گفته پوتین، کی‌یف مسئول انفجار پلی است که کریمه را به روسیه متصل می‌کند و تاکید کرد مسکو حق بمباران زیرساخت های انرژی اوکراین را داراست.
در پی حملات روسیه به نیروگاه‌های برق و دیگر زیرساخت‌های اوکراین، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در بیش از یک ماه گذشته بدون برق مانده‌اند.
مردم اوکراین چگونه با خاموشی‌های گسترده کنار آمده‌اند؟
زندگی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین با وجود خاموشی‌های گسترده ادامه دارد و بارها و فروشگاهها نیز به خدمات رسانی ادامه می‌دهند.
صاحبان کسب‌وکارها همچنین ساکنان شهر سعی کرده‌اند که خود را با زندگی در تاریکی و سرما وفق دهند و به همین دلیل از شمع و مشعل برای انجام کارهای زندگی روزمره خود و حتی برای بازدید از مراکز خرید و تماشای ویترین‌ها استفاده می‌کنند.
حملات هدفمند روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، این شهر دور از خط مقدم جبهه را نیز دچار خاموشی‌های پیش‌بینی نشده کرده؛ با این وجود فعالیت بارها و فروشگاهها ادامه دارد و اوضاع شهر و روحیۀ شهروندان آن، بهتر از بسیاری از مناطقی است که باید زمستان را بدون گرمایش و آب لوله‌کشی و برق، در دمای زیر صفر سپری کنند.
رومن، متصدی بار می‌گوید: «حتی با خاموشی‌ها و قطع گستردۀ برق نیز ما راه خود را برای شادی پیدا کرده‌ایم، مردم اطرافِ شمع‌ها بسیار مهربان‌تر هستند و خیلی بیشتر با یکدیگر صحبت می‌کنند.»
او معتقد است که نور شمع فضای رمانتیکی هم بوجود می‌آورد و می گوید: «اینجا درها را نمی‌بندیم و خودمان را با شرایط سازگار می‌کنیم. مردم با گیتارهایشان می‌آیند و با ما تکیلا می‌نوشند. آشپزخانه خیلی خوب کار نمی‌کند اما هیچ‌کس هم گرسنه نمی‌ماند.»
کد مطلب: 182803
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *