۰
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۶

دادگاه انتخاباتی برزیل،پیروزی داسیلوا را تایید کرد

پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل به تایید دادگاه انتخابات این کشور رسید و راه برای مانع‌تراشی‌های ژائیر بولسونارو بسته شد.
دادگاه انتخاباتی برزیل،پیروزی داسیلوا را تایید کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از وب‌سایت شبکه خبری بلومبرگ،لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری منتخب برزیل و جرالدو آلکمین، معاون او روز دوشنبه در حالی در مراسم تایید نتیجه انتخابات شرکت کردند، که به دلیل احتمال تظاهرات حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری برزیل، این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. آن‌ها چند هفته است که در پی شکست بولسونارو در انتخابات، در پایتخت برزیل تجمع کرده‌اند.
طرفداران بولسونارو به نتایج انتخابات اعتراض داشته و با مسدود کردن بزرگراه‌ها، از ارتش می‌خواستند مداخله کند تا پیروزی لولا دا سیلوا تایید نشود. بولسونارو هم روز جمعه سکوتش را شکست و گفت که ارتش تنها محافظ برزیل در برابر سوسیالیسم است.
لولا در سخنرانی خود در این مراسم گفت: تایید نتایج به معنای پیروزی بخش قابل توجهی از مردم برزیل است که دوباره می‌توانند در دموکراسی زندگی کنند.
حزب لیبرال بولسونارو ماه گذشته میلادی سعی کرد نتیجه انتخابات را باطل کند، اما دادگاه انتخابات، این پرونده را از روی «سوء نیت» دانسته و این حزب را ۴.۴ میلیون دلار جریمه کرد.
الکساندر دی مورائس، قاضی ارشد این دادگاه گفت که تایید نتایج نه تنها به معنای پیروزی لولا دا سیلوا، بلکه نشان‌دهنده پیروزی حاکمیت قانون بر «حملات ضددموکراتیک، نفرت‌پراکنی و تحریم اطلاعات» است.
او در نهایت گفت: افرادی که مسئول این حملات هستند باید جواب پس بدهند تا در انتخابات‌های آینده چنین اتفاقی نیافتد.
کد مطلب: 183708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *