۰
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۲

عذر بدتر از گناه سجادی درباره پاداش فوتبالیستها!

وزیر ورزش و جوانان پاداش پرداختی به فوتبالیست ها را مربوط به صعود به جام جهانی دانست نه پیروزی مقابل ولز!
عذر بدتر از گناه سجادی درباره پاداش فوتبالیستها!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ملی پوشان فوتبال ایران با وجود ناکامی همیشگی در راه یابی به دور دوم جام جهانی، حواله واردات یک دستگاه خودروی خارجی را دریافت کردند که چند میلیارد تومان می شود. در چنین شرایطی این پاداش نامعقول که پیش از بازی با آمریکا قطعی شد، مورد اعتراض ورزشکاران رشته های دیگر قرار گرفت. ورزشکارانی که به خواب خود نیز چنین مبالغی را ندیده اند و بعضا برای تهیه لوازم ورزشی رشته خود نیز با مشکل روبرو می شوند.
سجادی درباره تبعیض در پرداخت پاداش به ورزشکاران گفت: چند روز قبل با حضور رییس جمهور اولین جلسه تجلیل و قدردانی از بانوان مدال آور (از سال ۱۴۰۰ تا الان) را برگزار کردیم که جزو اتفاقات نادر بود. ما برای پاداش آیین نامه داریم و ضرایبی دارد که این ضرایب از ۲ به ۵ میلیون تومان افزایش داده شده است. پاداش فوتبال برای صعود به جام جهانی بود. نباید رشته‌ها را مقایسه کرد. پاداش فوتبال یک چیز دیگر بود و برای صعود بود.
البته به نظر می رسد توضیح وزیر ورزش برای پاسخ به انتقاد سایر ورزشکاران کار را خرابتر کرده است! در شرایطی که جامعه ورزش و افکار عمومی معتقد بودند که پیروزی در جام جهانی مقابل ولز، دلیل برای پاداش آن هم به این اندازه نیست، حالا سجادی می گوید که این پاداش حتی برای برد در جام جهانی هم نبوده و مربوط به صعود به این رویداد بوده است.
به عبارت دیگر فوتبالیستها صرفا به دلیل حضور در جام جهانی و بدون هیچ دستاورد تازه ای نسبت به گذشته مستحق دریافت چنین پاداشی شناخته شده اند در حالی که در رشته های دیگر نه حضور بلکه حتی قهرمانی در جهان نیز با چنین پاداشی روبرو نمی شود.
در سالهای اخیر ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف (منهای فوتبال) به دلیل مشکلات مالی، نبود امکانات و سایر مسائل راهی کشورهای دیگر شده و با پرچم دیگر کشورها موفق به کسب مدال و قهرمانی شده اند. در حالی که حتی یک فوتبالیست در رده حرفه ای را نمی توان یافت که با پرچم کشور دیگری مسابقه داده باشد.
در شرایطی که سیل مهاجرت ورزشکاران نخبه، آینده تاریکی را پیش روی ورزش ایران قرار داده است، وزیر ورزش در توجیه رسیدگی بیش از حد به فوتبالیست ها می گوید که رشته ها را نباید با هم مقایسه کرد. شاید منظور سجادی این است که ورزشکاران سایر رشته ها در ایران دیگری زندگی می کنند و دخل و خرج و مشکلات اقتصادی و تورم متفاوتی از فوتبالیست ها را تجربه می کنند!
کد مطلب: 183734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *