۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸

کنگره آمریکا خواستار توقف قراردادهای تسلیحاتی پنتاگون با روسیه شد

قانونگذاران کنگره آمریکا در واکنش به مخالفت مسکو با تصویب قطعنامه ضد سوری شورای امنیت، ماده الحاقی توقف قراردادهای تسلیحاتی پنتاگون با روسیه را تصویب و به لایحه هزینه های دفاعی سال 2013 آمریکا ضمیمه کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکثریت قانونگذاران کنگره آمریکا روز گذشته در حمایت از پایان قرارداد تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با شرکت مهم دفاعی روسیه رای دادند و این در حالیست که یکی از قانونگذاران آمریکایی مدعی شده است که شراکت واشنگتن با "اربابان جنگی" که در حال تامین سلاح برای سوریه هستند، اشتباه است.

بر اساس این خبر، این ماده اصلاحی با ۴۰۷ رای موافق و ۵ رای مخالف تصویب شد و به لایحه هزینه های دفاعی سال ۲۰۱۳ میلادی آمریکا که در مجلس نمایندگان کنگره به تصویب رسیده و در شرایط فعلی قرار است در سنا به رای گذاشته شود، ضمیمه شد.

"جیم موران" قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که این لایحه را ارائه کرده است، پنتاگون را به دلیل قرارداد تسلیحاتی اش با شرکت دولتی "

روس آبارون اکسپورت" روسیه مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که این شرکت روسی در حال فروش خمپاره، تفنگ های تک تیرانداز و بالگردهای تهاجمی به نظام سوریه است.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که وزارت دفاع آمریکا با امضای قراردادی ۱۷۱ میلیون دلاری با شرکت "راس آبارون اکسپورت" روسیه، ۱۰ فروند بالگرد مدل " Mi-۱۷" را برای ارتش افغانستان خریدار کرده است؛ در حال حاضر ارتش افغانستان به ۳۳ فروند از این نوع بالگردها مجهز شده است.

موران در ادامه اینطور مدعی شد است: من فکر می کنم که خریداری بالگرد از شرکتی روسی که مستقیما در مرگ هزاران مردم بیگناه سوریه مشارکت دارد، برای همه ما دردسر ساز شود؛ ما باید خودمان را از آنچه اساسا اربابان جنگ هستند دور کنیم و در غیر اینصورت است که سرزنش هایی که از نظام سوریه می کنیم، پوچ خواهد بود.

درخواست قانونگذاران آمریکایی برای لغو قراردادهای تسلیحاتی پنتاگون با روسیه در شرایطی صورت گرفته است که کشور روسیه در کنار چین روز گذشته برای سومین بار در طول ۹ ماه گذشته اقدام به وتوی قطعنامه ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل کرد و خشم کشورهای غربی را برانگیخت.


کد مطلب: 371
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *