۰
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰

عمل‌ کردن دولت به وعده‌هایش می‌توانست مانع ورود کشور به این نقطه شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عمل‌ کردن دولت به وعده‌هایش هم می‌توانست تا حدی مانع ورود کشور به این نقطه شود.
عمل‌ کردن دولت به وعده‌هایش می‌توانست مانع ورود کشور به این نقطه شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حدود چهار ماه از اعتراضات و ناآرامی‌های کشور که جرقه آن به واسطه فوت مهسا امینی روشن شد می‌گذرد. در این ایام، جنس و نوع اعتراضات در قالب‌های مختلف خود را نشان داد حال پرسش این است که چرا به این نقطه تاریخی رسیدیم و چه باید کرد تا فضا به نفع مردم و کشور تغییر پیدا کند؟ 
داوود محمدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با منیبان گفت: اعتراضاتی که چند ماهی است در بخش‌های مختلف کشور اتفاق افتاده است ابعاد گوناگونی دارد و تک‌ بعدی نیست. از این‌رو ضرورت دارد که حاکمیت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ ساز به طور جدی مسیر آسیب‌شناسی را در پیش بگیرند و به دنبال علل این اعتراضات بروند و در ادامه با نقشه راهی که براساس منطق ترسیم می‌کنند اقناع و رضایت نسبی جامعه را رقم بزنند.
او افزود: بررسی و آسیب‌ شناسی اتفاقات اخیر نیازمند مطالعه دقیق و بدون تعصب است. نمی‌توان یک پدیده را در نظر گرفت و نسبت به دیگر عوامل بی‌تفاوت بود. اعتراضات این چند ماه باید به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود زیرا جنبه‌های مختلفی در آن دخیل بوده که اگر همه این موضوعات را قبول نداشته باشیم  نمی‌توانیم برای حل این بحران راه‌حل ارائه کنیم.
این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: این‌ دست اتفاقات در کشور ریشه دارد. این‌طور نیست که فکر کنیم بدون پشتوانه و یک‌ باره به وجود آمده است. اینکه هم عوامل خارجی و هم عوامل داخلی را به این‌جا رسانده غیرقابل انکار نیست اما باید سهم هر کدام مشخص شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی، منافع مردم و کشور را لحاظ تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم.
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران اظهار کرد: به باور من تاکنون در خصوص این بحران پیش آمده آن‌طور که شایسته است کار آسیب‌شناسی صورت نگرفته است. هرچند مسئولان مربوطه می‌گویند ما داریم روی موضوع کار می‌کنیم ولی چیزی که من می‌فهمم و می‌بینم این است که کار اساسی تاکنون انجام نشده است. حل یک بحران نیازمند مطالعه دقیق و علمی است. ما نمی‌توانیم وقتی درد را درست نشناختیم برویم به سراغ درمان.
محمدی یادآور شد: یک موضوع مهم که باید به آن توجه کرد این است که اگر روی بحران مطالعه جدی صورت نگیرد و روزها و ماه‌ها بگذرد بحران عمق بیشتری پیدا می‌کند و در ابعاد دیگر هم خود را نشان می‌دهد. با این تفاسیر نباید کار آسیب‌ شناسی را به آینده موکول کرد چون تاخیر در این ماجرا، هزینه بیشتری را بر کشور تحمیل می‌کند.
او در پایان خاطرنشان کرد: عمل‌ کردن دولت به وعده‌هایش هم می‌توانست تا حدی مانع ورود کشور به این نقطه شود. باید در جامعه اعتمادسازی کرد تا مردم هم بیش از پیش با تصمیم‌گیران کشور همراه شوند.
کد مطلب: 185776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *