۰
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
معین الدین سعیدی:

شاکله‌ی عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی فاجعه‌بار بوده

پلتفرم‌ها فیلترند،مسئولان دولتی تیک آبی می‌گیرند!این دوگانگی پذیرفتنی نیست
معین الدین سعیدی نماینده چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من از آقای رییسی یک خواهشی دارم؛ ایشان قبل انتخابات از 7 هزار صفحه برنامه اقتصادی صحبت می‌کردند که تا امروز ۷ صفحه هم از آن رونمایی نشده، همان ۷ صفحه را به مجلس بدهند!
شاکله‌ی عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی فاجعه‌بار بوده
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: شاکله‌ی عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی فاجعه‌بار بوده است. ما شاهد عدم هماهنگی بین ارکان اقتصادی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم؛ دولت بسیاری از مصوبات قانونی را اجرایی نکرده است که یکی از مهم‌ترین آن ها این بود که در ازای حذف ارز ترجیحی قرار بود کالا برگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ داده شود که این اتفاق هم نیفتاد. 
معین الدین سعیدی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت سیزدهم، گفت: یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و جهت‌گیری و رویکردهای آن مشخص شده است. لذا این مدت می‌تواند مبنای قضاوت قرار بگیرد؛ دولت در سه حوزه  خوب عمل کرده است؛ یکی بحث توجه ویژه به بازارچه‌های مرزی افزایش تراز تجاری با کشورهای همسایه است که جزو نقاط دولت بوه است، دیگری در حوزه آبرسانی است که وزارت نیرو در قالب «جهاد آبرسانی» کارهای خوبی انجام داده و شایسته‌ی تقدیر است. مورد دیگر اینکه، در این مدت ما با خاموشی برق روبه رو نبودیم و این نشان از تلاش در حوزه برق دارد که قابل تقدیر است.
شاکله‌ی عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی فاجعه‌بار بوده است
معین‌الدین سعیدی در کنار نقاط قوت، در مورد نقاط ضعف دولت در حوزه‌ی اقتصادی نیز گفت: اما شاکله‌ی عملکرد دولت در حوزه‌های اقتصادی فاجعه‌بار بوده است. ما شاهد عدم هماهنگی بین ارکان اقتصادی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم؛ دولت بسیاری از مصوبات قانونی را اجرایی نکرده است که یکی از مهم‌ترین آن ها این بود که در ازای حذف ارز ترجیحی قرار بود کالا برگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ داده شود که این اتفاق هم نیفتاد. در حوزه بازار خودرو، مافیای خودرو عملا به قوت خود جولان می‌دهند، ساختار نظام بانکی کشور نه تنها مطلقا اصلاح نشده، بلکه روز به روز به تعبیر بنده فاسدتر عمل می‌کند و می‌بینیم که دهک‌های پایین چه بار تورمی ای را تجربه می‌کنند. در بحث ارز هم شاهد یک لجام گسیختگی هستیم و می بینیم نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می کند و در آخر، نگاهی است که به مناطق محروم تا امروز وجود داشته است.
از ابراهیم رییسی خواهش دارم از آن 7 هزار صفحه برنامه اقتصادی ۷ صفحه آن را به مجلس ارائه دهد
وی در ادامه نقد به دولت افزود: من از آقای رییسی یک خواهشی دارم؛ ایشان قبل انتخابات از 7 هزار صفحه برنامه اقتصادی صحبت می‌کردند که تا امروز ۷ صفحه هم از آن رونمایی نشده، همان ۷ صفحه را به مجلس بدهند! بحث دیگر، موضوع پلتفرم‌های فضای مجازی است که برخلاف تعهدی که رییس جمهور داشتند متأسفانه علیرغم اینکه از شرایط ملتهب خارج شدیم هنوز این پلتفرم‌ها فیلتر هستند و جالب این است که خود مسئولان دولتی نه نتها از آن استفاده می‌کنند، بلکه تیک آبی هم می‌گیرند. لذا آن چیزی که برای مسئولان شهد و عسل شده، برای مردم زهرهلاهل شده است! طبیعتا این دوگانگی پذیرفتنی نیست.
بخش عمده‌ای از چالش‌ها به خود ما و رویکردمان برمی‌گردد
نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی به آخرین صحبت‌های روحانی در مورد برجام اشاره کرد و گفت: حسن روحانی امروز در جایگاهی نیست که از این نسخه‌ها بپیچد. بخش بزرگی از بار تورمی در دولت ایشان بود. بخش از آن به برجام برمی‌گردد، اما بخش عمده‌ای از آن ناشی از سوءمدیریت‌ بوده است. ایشان دو سال هیچ سفر شهرستانی نداشتند. نقد به دولت جدید به این معنا نیست که روحانی عملکرد قابل دفاعی مخصوصا در چهار سال دوم داشته است. قبول دارم که تا وقتی که نوع روابط ما با کشورهای دنیا بهبود پیدا نکند تحریم‌ها به شدت موثر هستند و اثر خود را در بخش‌های مختلف نشان دادند، اما من معتقدم بخش عمده‌ای از چالش‌ها به خود ما و رویکردمان برمی‌گردد.
فاجعه این است که از هر ۳ عقرب جراره غرب به مار غاشیه شرق پناه ببریم
سعیدی عنوان کرد: ما در این دولت شاهد تحلیل‌های عجیب و غریب بودیم که در مجلس هم بعضا مطرح می‌کردند؛ مثلا بحث «زمستان سخت اروپا» که نشان داد این تحلیل تا چه اندازه بی‌پایه بوده است، چرا که قیمت گاز در اروپا از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین شاید در همان حد قبل باشد.
وی در پایان گفت: با رعایت ۳ شرطی که مقام معظم رهبری فرمودند، یعنی عزت، حکمت و مصلحت، با تمام کشورهای دنیا غیر از رژیم اشغال‌گر قدس می‌توانیم رابطه حسنه داشته باشیم. من بارها هم گفته‌ام؛ در بدعهدی غربی‌ها هیچ تردیدی وجود ندارد و آن‌ها در برجام هم این را به اثبات رساندند. شاید از این فاجعه بارتر این باشد که از هر ۳ عقرب جراره ی غرب به مار غاشیه ی شرق پناه ببریم؛ چون تاریخ نشان داده قدرت‌های شرقی مثل چین و روسیه هرگز با منافع ملی ما همراه نبودند و این را ادوار مختلف به اثبات رسانده اند.
منبع:جماران
کد مطلب: 186148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *