۰
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵

پوتین به دنبال معامله با طالبان است

کانال تلگرامی جنرال اس وی آر، ادعا کرد اطلاعاتی توسط یک منبع کرملین به آنها داده شده، مبنی بر اینکه پوتین سرگرم نقشه‌کشی برای دستیابی به تسلیحات آمریکایی جا مانده در افغانستان است.
پوتین به دنبال معامله با طالبان است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، گمان می‌رود که طالبان حدود نیم میلیون اسلحه و ۵۰۰۰۰ وسیله نقلیه آمریکایی را تصرف کرده باشند. آمریکا حدود ۶۲ میلیارد پوند برای تسلیحات و تجهیزات برای تسلیح ارتش افغانستان هزینه کرد.
اسناد واشنگتن نشان می‌دهد که تعداد حیرت آور اسلحه، خودرو و تجهیزات نظامی به کابل تحویل داده شده است - فقط برای اینکه نیروهای افغان در برابر موج پیشروی طالبان مقاومت کنند. برآوردها حاکی از آن است که ۲۲۱۷۴ هاموی، ۶۳۴ خودروی زرهی M۱۱۱۷s، صد و پانزده کامیون Maxx Pros و ۵۴۹۱۱۸ مسلسل، تفنگ تهاجمی و تپانچه توسط ایالات متحده تحویل داده شده است. حدود ۳۳ هلیکوپتر بلک هاوک، ۲۳ هواپیمای جنگنده سوپر توکانو و ۴ هواپیمای ترابری C-۱۳۰ نیز در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار گرفت. تجهیزات پشتیبانی دیگری نیز با حدود ۱۶۰۳۵ جفت دوربین دید در شب، ۱۶۲۰۴۳ رادیو و حدود ۸۰۰۰ کامیون ارائه شد.
بسیاری از این تجهیزات ممکن است توسط ایالات متحده تخریب شده باشد، ممکن است از سرویس خارج شده باشد، و ممکن است نابود شده باشد. اما اعداد و ارقام ارزیابی دیگری از مقیاس سرسام آور زرادخانه افغانستان را ارائه می‌دهد.

منابع کرملین ادعا می‌کنند که پوتین چشمش به سلاح‌های غربی است و می‌خواهد سربازانش در اوکراین را مسلح کنند.
کانال جنرال SVR ادعا می‌کند: «پوتین بر مذاکرات با طالبان برای به رسمیت شناختن دولت طالبان نظارت می‌کند. در ازای آن، رهبری روسیه یک مبادله عمده تسلیحات و تجهیزات نظامی را پیشنهاد داده.

افرادی که مذاکرات را آغاز کرده‌اند می‌گویند که طالبان از چنین پیشنهادهایی به شدت شگفت زده شده‌اند، اما آنها به طور جدی در مورد آن بحث می‌کنند.
این در حالی است که ادعا می‌شود یک کشتی جنگی روسی مجهز به موشک‌های مافوق صوت در حال حرکت به سمت سواحل ایالات متحده برای نمایش قدرت است. ناوچه مجهز به موشک هدایت شونده Admiral Gorshkov در اولین سفر خود با سلاح زیرکون با سرعت ۶۶۷۰ مایل در ساعت توسط نیروی دریایی ناتو از نزدیک زیر نظر گرفته شده است.
کد مطلب: 187972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *