۰
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

جامعه سیاهپوستان آمریکا بزرگ‌ترین قربانی اعمال خشونت پلیس است

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: خشونت پلیس آمریکا بیشتر در خصوص سیاهپوستان اعمال می‌شود و این طبقه قربانی این اعمال خشونت هستند چرا که نه تنها قادر به دفاع از خود نیستند، در محله‌های جرم‌خیز هم زندگی می‌کنند و خشونت پلیس بیشتر متوجه آن‌هاست.
جامعه سیاهپوستان آمریکا بزرگ‌ترین قربانی اعمال خشونت پلیس است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اسفندیار خدایی در بررسی علل آغاز موج جدید خشونت پلیس در ایالات متحده آمریکا و در پاسخ به این پرسش که خشونت پلیس در آمریکا چه تفاوتی با سایر کشورهای غربی دارد، گفت: بحث آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا که در قانون اساسی این کشور آمده سبب شده تا جامعه آمریکا با سایر جوامع جهان متفاوت باشد. همین حمل سلاح نیز موجب شده تا خشونت افزایش یافته و پلیس برای مقابله با این خشونت‌ها ناچار باشد تا او هم به خشونت دست بزند که البته این مسأله بیشتر در خصوص سیاهپوستان اعمال می‌شود و این طبقه قربانی این اعمال خشونت هستند چرا که نه تنها قادر به دفاع از خود نیستند، در محله‌های جرم‌خیز هم زندگی می‌کنند و خشونت پلیس بیشتر متوجه آن‌هاست و شاهد رسانه‌ای شدن برخی از این اعمال خشونت‌ها بودیم.
وی ادامه داد: فرق پلیس آمریکا با اروپا در این است که همراه داشتن سلاح توسط مردم موجب شده تا پلیس برای مقابله، ابزار خشونت را اختیار کند چرا که جان پلیس هم در خطر است و در برخی مواقع خود پلیس قربانی می‌شود. همچنین پس از پاندمی کرونا شاهد بودیم که اختلالات روانی در جامعه آمریکا افزایش یافت که هرچند بحث جامعه‌شناسی است اما جامعه‌شناسان به این امر اذعان دارند که عوارض و اختلالات پس از پاندمی خشونت را در جامعه آمریکا افزایش داده است. 
وی افزود: نقش پلیس در سیستم لیبرال و سرمایه‌داری آمریکا دفاع از سرمایه و سرمایه‌داران است و پلیس برای کسانی است که سرمایه دارند و حق رأی نیز در تاریخ آمریکا مختص کسانی بود که سرمایه داشتند. در جامعه‌ای که برده‌داری در آن رواج داشته و پلیس را در خدمت سرمایه‌داران می‌داند، در این جامعه خود به خود خشونت پلیس علیه طبقه فرودست جامعه یک موضوع طبیعی است.
این کارشناس مسائل آمریکا گفت: علت سومی نیز وجود دارد و آن شکل‌گیری دو قطبی جدید در جامعه ایالات متحده پس از انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری میان دونالد ترامپ و جو بایدن است که پس از آن با شورش‌هایی که شکل گرفت، دو قطبی عمیقی در جامعه شکل ایجاد شد. 
کد مطلب: 188294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *