۰
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
ویلای مارئه لاگو توسط پلیس فدرال آمریکا تفتیش شد

شبیخون به خانه اسرار ترامپ

قدرت حاکمه پنهان ایالات متحده خود را به آب و آتش می‌زند تا مانع ریاست‌جمهوری مجدد «دونالد ترامپ» شود. «مرد دیوانه‌» که بنا به نیاز آمریکا به قدرت رسید اما همانند «ریچارد نیکسون» به خواست واشنگتن تمکین نمی‌کند.
شبیخون به خانه اسرار ترامپ
گروه بین‌الملل- علی ودایع: قدرت حاکمه پنهان ایالات متحده خود را به آب و آتش می‌زند تا مانع ریاست‌جمهوری مجدد «دونالد ترامپ» شود. «مرد دیوانه‌» که بنا به نیاز آمریکا به قدرت رسید اما همانند «ریچارد نیکسون» به خواست واشنگتن تمکین نمی‌کند. براساس کتاب جدیدی درمورد رئیس جمهوری سابق آمریکا که بخش‌هایی از آن روز گذشته منتشر شد، دونالد ترامپ خطاب به رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفته بود انتظار دارد ژنرال‌های آمریکایی به اندازه ژنرال‌های آلمانی وفادار به هیتلر به رئیس‌جمهوری خود وفادار بمانند. همین جملات برای پلیس مخفی آمریکا کافی است که فارغ از همه ارکان حاکمیتی و به شکل کاملا ناملمون وارد عمل شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،تا اینجای کار، مجموعه جلسات رسیدگی به اتهام طراحی کودتای ششم ژانویه توانسته اقناع افکار عمومی را علیه خطر «تروریسم داخلی» عملیاتی کند. در این میان ، پلیس فدرال آمریکا FBI که از روز نخست نگران اقدامات رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بود ؛ همیشه ترامپ را زیر ذره‌بین داشته است. اختلافات پلیس فدرال آنچنان زیاد بود که «جیمز کومی» با مداخله شخص ترامپ از کار برکنار شد. گویا حالا وقت انتقام FBI از مرد دیوانه فرا رسیده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، پلیس فدرال به اقامتگاه مارئه لاگو خود در فلوریدا شبانه یورش برده‌اند. رئیس جمهوری سابق آمریکا شامگاه دوشنبه به وقت محلی در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث» با اعلام این خبر و تایید بازرسی از خانه اش در فلوریدا گفت: این روزها، روزهای تاریکی برای کشور ما است، زیرا خانه زیبای مارالاگوی من، در پالم بیچ فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف بی آی است.
وی تاکید کرده که ماموران امنیتی ، گاو صندوق این ویلا را شکسته و همه اسناد و مدارک را باخود برده‌اند.
ترامپ گفت: این اقدام، حمله دموکرات‌های چپ افراطی است که شدیداً نمی‌خواهند من برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد شوم. رئیس جمهوری سابق آمریکا افزود که چنین حملاتی فقط در کشورهای شکست خورده و جهان سومی ممکن است رخ دهد و متأسفانه آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده و در سطحی بی سابقه فاسد شده است.
جرم انتقال اسناد طبقه بندی
رئیس جمهوری سابق آمریکا به دلیل یورش پلیس به خانه‌اش اشاره‌ای نکرد، اما شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد که بازرسان به دنبال اسناد ریاست جمهوری هستند که احتمالا ترامپ به محل اقامتش در فلوریدا منتقل کرده است.
همزمان «نیویورک تایمز» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ترامپ جعبه‌هایی را که حاوی اسناد محرمانه بود به محل اقامت خود منتقل کرده است.
او افزود که او در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی مواد درخواست شده توسط مقامات در آرشیو ملی به مدت چند ماه‌ تأخیر کرد.
روزنامه «واشنگتن پست» هم گزارش داده است که یورش به اقامتگاه ترامپ با مجوز دادگاه و به دلیل سوء استفاده احتمالی وی از اسناد طبقه بندی شده بوده است.
این روزنامه نوشت که این بازرسی در جستجوی شواهد احتمالی در مورد جرم سوء استفاده از اسناد محرمانه دولتی صورت گرفت.
این تحقیقات پس از آن آغاز شد که اداره آرشیو و سوابق ملی آمریکا در ماه فوریه به کنگره اطلاع داد که ۱۵ جعبه از اسناد کاخ سفید را در اقامتگاه ترامپ پیدا کرده که بعضی از این اسناد محرمانه بوده‌اند.
تلاش برای کودتا
در جلسات کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ با حضور اعضای منتخب مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به تلاش برای کودتا متهم شد.
تحقیقات در مورد چرایی شورش‌ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه دارد و در بررسی‌های اخیر در خصوص چگونگی این شورش گفته شده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در حال «تلاش برای یک کودتا» بوده است.
در اولین جلسه از ۶ روز جلسه استماع عمومی در برابر کمیته ای منتخب از اعضای مجلس نمایندگان، یک ویدیوی ۱۲ دقیقه ای به نمایش درآمد که پیش از این هرگز دیده نشده بود. در این ویدئو، آشوبگرانی دیده می شوند که پس از سخنرانی ترامپ مبنی بر بروز تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به ساختمان کنگره حمله ور شدند. در زمان حمله، اعضای کنگره در حال برگزاری نشستی با هدف تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بودند. در شورش ۶ ژانویه، ۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ افسر پلیس زخمی شدند.
کد مطلب: 171190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *