۰
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵
شهریار حیدری:

دولت فقط از افرادی استفاده می‌کند که صرفا در ستاد رئیسی بوده‌اند

۷۰ درصد مدیران دولت به ناحق در جایگاهشان هستند
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: متاسفانه برخی از مدیران، به صورت باندی و رانتی مدیر شده‌اند. ۷۰ درصد مدیرانی که در دولت پست گرفته‌اند به ناحق در جایگاهشان هستند و لیاقت و شایستگی این مسئولیت‌ها را ندارند.
دولت فقط از افرادی استفاده می‌کند که صرفا در ستاد رئیسی بوده‌اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: وضعیت موجود، نگران‌کننده است و مردم هم به شدت معترض هستند. مجلس و نظام و حتی خود رهبری از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، گله‌مندی و نارضایتی زیادی دارند. بخش کوچکی از مشکلات مثلاً در حد ۲۰ درصد، به آن سوی مرز‌ها مربوط می‌شود و ۸۰ درصد بقیه به داخل کشور مربوط است و دلیلش ضعف و ناتوانی در حوزه اجرایی مدیریت کشور و عدم‌مدیریت منابع مملکت است.
او می‌گوید: تیم دولت نه بلد هستند و نه می‌توانند بر کشور مدیریت کنند و برای اینکه ضعف‌های اقتصادی، معیشتی و اجتماعی جامعه را پوشش دهند و پنهان کنند و خودشان شانه خالی کنند، مسائل و مشکلات را به آن سوی مرز‌ها نسبت می‌دهند. 
نماینده قصرشیرین می‌گوید: در دولت می‌بینیم کسی که توانایی اداره یک بخش کوچک را هم ندارد، یک دفعه در راس یک وزارتخانه یا یک استان قرار می‌گیرد و نتیجه همین وضعیت نابسامانی می‌شود که می‌بینیم. اگر عاقلانه و کارشناسی به مسائل نگاه کنیم، مشکلات به عدم‌توانایی دولت و مجموعه‌اش در مدیریت جامعه برمی‌گردد. 
حیدری می‌گوید: وقتی می‌چرخند و افرادی را پیدا می‌کنند که صرفاً فقط در ستاد انتخابات بوده‌اند یا نگاه مثبت به دولت داشته‌اند و این افراد ناکارآمد را جایگرین افراد توانمند و باتجربه می‌کنند، مشکلات کشور هر روز بیشتر هم می‌شود. بخشی از مشکلات کشور سنگ‌اندازی‌های آمریکا و اسرائیل است، اما همه مشکلات این‌ها نیستند. ما چند برابر کشور‌های اروپایی منابع داریم، اما هر روز وضعیت معیشت مردم و تورم کشور بدتر می‌شود. 
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: از مجلس به عنوان نمایندگان ملت و ارکان تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری انتظار است تا روی این مسائل به خوبی نظارت کند، چون گویا مجلس نظارت را فراموش کرده است و فقط به قانون‌گذاری چسبیده است. اگر مجلس هر قانونی را هم تصویب کند، ولی دولت در حوزه اجرا ضعیف باشد، تبعاتش به کل جامعه برمی‌گردد. 
او می‌گوید: مجلس باید از بُعد نظارتی که در اختیار دارد به درستی استفاده کند و با مدیرانی که عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشتند به صورت جدی برخورد کند. سوال و استیضاح برای همین روز‌هاست و باید این اهرم‌های نظارتی را در جهت منافع ملت به کار گرفت، چون دولت قادر به اداره کشور نیست. متاسفانه برخی از مدیران، به صورت باندی و رانتی مدیر شده‌اند. ۷۰ درصد مدیرانی که در دولت پست گرفته‌اند به ناحق در جایگاهشان هستند و لیاقت و شایستگی این مسئولیت‌ها را ندارند. آنچه امروز مردم در جامعه به آن گرفتار شده‌اند، ناشی از بی‌مدیریتی و بی‌لیاقتی در حوزه اجرا است.
منبع:رویداد۲۴
کد مطلب: 190510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *