۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۹
وزیر ارشاد:

توقیف مطبوعات وجه سیاسی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات را فرصت و ابزاری ضروری برای اطلاع‌رسانی در جامعه دانست.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در دیدار با جمعی از مدیران مسئول مطبوعات و نشریات کشور در وزارت ارشاد، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را فرصتی مغتنم برای بازگویی مسائل و مشکلات دانست که به گفته‌ی او، به مرتفع شدن مشکلات و تعامل سازنده‌ی بیشتر با اهالی مطبوعات منجر خواهد شد.
او وجود نشریات و روزنامه‌های کثیرالانتشار را امری ضروری و مورد نیاز جامعه دانست و گفت: امروز با توجه به دنیای جدید و نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق اخبار و اطلاعات، بدون مطبوعات نمی‌توان زندگی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: نگاه ما در هیأت نظارت بر مطبوعات، حمایتی است و همواره بر امنیت شغلی قشر مطبوعاتی نیز تأکید داشته‌ایم و داریم و در مقابل نیز ما در فرصت‌هایی به کمک مدیران مسئول نیاز داریم.
حسینی با گلایه از انعکاس غیرواقعی و وارونه‌ی بعضی اخبار از سوی برخی مطبوعات و رسانه‌ها، اظهار کرد: نقدها باید منصفانه، سازنده و دوطرفه و نیز به‌گونه‌ای باشند که نقاط ضعف و قوت در کنار یکدیگر بیان شوند تا افراد با مطالعه‌ی اخبار، دچار شک تردید نشوند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: گاهی برخی اخبار طوری در جامعه منتشر می‌شوند و اثر خود را روی اذهان می‌گذارند که هرچه تکذیبیه و توضیح مستند و دقیق ارائه شود، نمی‌تواند تأثیرات خبر اولیه منعکس‌شده در جامعه و اذهان را از بین ببرد.
او آموزش و کادرسازی حرفه‌یی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سوی مدیران مسئول مطبوعات مورد تأکید قرار داد و گفت: دست‌اندرکاران و مدیران مسئول مطبوعات باید در برهه‌های حساس جامعه، مراقبت بیشتری نسبت به اخبار منتشرشده داشته باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که توقیف مطبوعات وجه سیاسی خوبی ندارد، افزود: در تخلفات و جرایم مطبوعاتی، برخورد براساس ضوابط و مقرارت صورت گرفته است و همگان در برابر قانون موجود مطبوعاتی کشور برابرند.
حسینی به مدیران مسئول مطبوعات توصیه کرد که مراقب باشند و تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نگیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعامل سازنده بین مطبوعات و مسئولان و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از اقدامات انجام‌شده در کشور، موجب جلب اعتماد مردم می‌شود.
در این نشست، شماری از مدیران مسئول، نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
کد مطلب: 19211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *