۰
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵

پسکوف: آمریکا به اوکراین اجازه فکر کردن به مذاکره را نمی‌دهد

​​​​​​​ سخنگوی کرملین گفت، حامیان غربی اوکراین به خصوص آمریکا تمام تلاششان را می‌کنند تا از مذاکرات اوکراین با روسیه جلوگیری کنند.
پسکوف: آمریکا به اوکراین اجازه فکر کردن به مذاکره را نمی‌دهد
ایسنا نوشت:
به نقل از راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در حاشیه نشست میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در مسکو اظهار کرد: کشورهای اروپایی و خصوصا خود آمریکا که از حامیان غربی اوکراین محسوب می‌شوند، به هر بهانه‌ای اجازه نمی‌دهند تا اوکراین وارد مذاکرات با روسیه شود. آن‌ها حتی اجازه نمی‌دهند کی‌یف به این مسئله فکر کند.
وی در ادامه سخنرانی‌اش تصریح کرد: اکنون هنگامی که نقاب‌ها از چهره‌ها برداشته می‌شوند، همه این کشورها لبخند وحشی و حیوانی خود را نشان می‌دهند؛ به جز ما و چین.
طی گفت‌وگوهای روز سه‌شنبه میان روسای جمهور چین و روسیه، به مسئله ۱۲ بندی صلح برای اوکراین که اخیرا توسط چین مطرح شده، اشاره شد. ولادیمیر پوتین ضمن استقبال از این ابتکار چین، بر آمادگی خود نسبت به این موضوع و یافتن راهکاری دیپلماتیک جهت پایان دادن به خصومت‌ها تاکید کرد.
رئیس‌جمهور روسیه پس از مذاکرات خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که بسیاری از شروط برنامه صلح چین با موضع روسیه سازگار است و می‌تواند به عنوان اساس برای یک راهکار مسالمت‌آمیز تلقی شود؛ اما با این حال ما هیچ آمادگی از طرف دیگر (اوکراین) مشاهده نکرده‌ایم.
از زمان آغاز بحران اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان روسیه و اوکراین طولانی‌تر می‌کند.
در راستای همین مسئله، ولادیمیر پوتین طرح انگلیس را مبنی بر ارسال مهمات تانک به اوکراین که حاوی اورانیوم ضعیف‌شده است، محکوم کرد. وی در ادامه افزود: مایلم بگویم که اگر چنین چیزی رخ دهد، روسیه مجبور خواهد شد پاسخ مناسبی بدهد.
همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حاشیه مذاکرات روسیه-چین گفت: چنین اقدامی جهان را یک قدم به "فاجعه هسته‌ای" نزدیک‌تر می‌کند.
فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: سازمان ملل در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی را برای روند صلح در اوکراین نمی‌بیند اما آماده است تا از تغییرات مثبت حمایت کند.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مسئله واضح است. هر روز گزارش‌هایی از خشونت‌ها در هر دو کشور می‌شنویم. تصور ایجاد روند صلح در حال حاضر دشوار است.
کد مطلب: 192264
برچسب ها: آمریکا اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *