۰
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰

شهریه دو ترم دانشجویان دارای معلولیت واریز نشده است

سخنگوی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی با بیان اینکه شهریه دو ترم دانشجویان دارای معلولیت پرداخت نشده از معاون اول رییس‌جمهور درخواست کرد تا مقصران عدم پرداخت عیدی معلولان را معرفی کند.
شهریه دو ترم دانشجویان دارای معلولیت واریز نشده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «علی همت محمودنژاد» سخنگوی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی با اشاره به‌ عدم پرداخت عیدی افراد دارای معلولیت گفت: از آقای مخبر به عنوان معاون اول رییس جمهور و همچنین به عنوان رییس کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت درخواست می‌کنم تا مقصران‌ عدم پرداخت عیدی معلولان را شناسایی و به جامعه معرفی کنند و ضمن تقدیر از معاون اول رییس جمهور در صورت معرفی مقصران‌ عدم پرداخت حقوق معلولان، خواستار مشخص شدن علت‌ عدم پرداخت عیدی این قشر با گذشت بیش از ۱۴ روز از سال جدید نیز هستیم.
سخنگوی شبکه ملی معلولان جسمی حرکتی تصریح کرد: متاسفانه نه تنها ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا نمی‌شود، بلکه حداقل‌ها نیز درخصوص این افراد که در تنگنای تورم و مشکلات ناشی از معلولیت قرار دارند رعایت نشده، بطوریکه هنوز عیدی این افراد پرداخت نشده است.
محمودنژاد با اشاره به دیدار روسای جمهور با افراد دارای معلولیت گفت: همه‌ساله رسم بر این بود که رییس جمهور در آستانه سال نو ساعتی از وقت خود را برای بازدید از مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت اختصاص می‌داد اما با سابقه ۲۰ سال از انجام این فعالیت، امسال برای اولین بار رییس جمهوری در هیچ از مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت حضور پیدا نکرده و یا با افراد دارای معلولیت برای بیان مشکلات‌شان دیداری نداشته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به اظهار نظر وزیر رفاه در خصوص کاهش تعداد افراد دارای معلولیت‌ها خطاب به آقای مرتضوی گفت: به هیچ عنوان معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و نرخ ایجاد معلولیت در کشور کاهش پیدا نکرده است. من آمادگی دارم در خصوص وضعیت معلولان در کشور با جناب آقای وزیر مناظره داشته باشم.
او تصریح کرد: از طرفی هیچ گونه نهاد فراگیر رصد معلولیت در کشور وجود ندارد که نشان دهد آمار معلولیت‌ها در کشور چه تغییری پیدا کرده است. اظهار نظر وزیر در خصوص کاهش معلولیت‌ها قطعا بار روانی بر جامعه داشته و ممکن است سبب کاهش توجه به افراد دارای معلولیت می‌شود.
محمودنژاد همچنین درباره‌ عدم پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت تاکید کرد: همچنین شهریه دو ترم دانشجویان دارای معلولیت هنوز پرداخت نشده و امیدواریم با پرداخت آن مشکلات دانشجویان نیز کاهش پیدا کند.
کد مطلب: 192944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *