۰
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۵

شرایط دریافت یارانه 1 میلیونی اعلام شد

شرایط پرداخت 3 یارانه جدید دولت رئیسی به دهک های کم درآمد جامعه اعلام شد.
شرایط دریافت یارانه 1 میلیونی اعلام شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال تلاش می‌کنیم یک هزار خانواده تحت پوشش این نهاد را از چرخه حمایت خارج کنیم گفت: درآمدهای که این خانواده‌های بدست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا ما بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم.
روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات و توسعه مردمی کمیته امداد از جمله مطالبه ریاست کمیته امداد کشور است، اظهار داشت: در همین راستا در حوزه توانمند سازی مدد جویان این نهاد خروجی داریم، یعنی بدین شکل نیست که جامعه هدف و اقشاری که نیازمند هستند را وارد چرخه حمایت کنیم و ماندگار شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته برای ۵ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد فرصت شغلی ایجاد شد و قرار است برای خانواده‌های که زمینه درآمد زایی برایشان فراهم شده است در اردیبهشت ماه سال جاری جشن خود کفایی برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه درآمدهای که این خانواد‌ه‌ها بدست می‌آورند باید حداقل دستمزد قانون کار را داشته باشند تا ما بتوانیم خانواده‌ها را از چرخه حمایت خارج کنیم، ادامه داد: امسال برنامه ریزی شده است که در این راستا یک هزار خانواده را از چرخه حمایت خارج کنیم البته به صورت مستمر درآمدهای این خاواده‌ها رصد خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به تثبت طرح‌های اشتغالی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: سال‌های قبل بدین شکل بود که ما در شهرها خرید مسکن را برای مدد جویان انجام می‌دادیم، منتها در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت مسکن ما توانایی خرید مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را نداریم.
وی گفت: در قالب  مسکن ملی ما ۱۵۰ میلیون  تومان کمک می‌کنیم و توانای این را  نداریم که صفر تا ۱۰۰مسکن را ما تهیه کنیم، به هر حال باید خانواده‌های مددجو هم آورده‌ای داشته باشند که این جزء شرایط است.
صالحی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و وزارت راه شهرسازی صورت گرفته است ، مددجویان کمیته امداد چه آورده داشته باشند و چه نداشته باشند برایشان تخصیص پروژه انجام می‌شود.
واریز یارانه 1 میلیون 500 هزارتومانی برای مردم
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه توزیع بسته‌ها عمدتا محله‌محور است، گفت: ۲۱ هزار بسته در بین نیازمندان شناسایی شده استان توزیع خواهد شد.
سردار مرتضی کشکولی امشب در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در حال توزیع است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بسته معیشتی، ۵ هزار بسته از سوی سپاه ناحیه خرم‌آباد تهیه و تامین شده است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه توزیع بسته‌ها عمدتا محله‌محور است، افزود: ۲۱ هزار بسته در بین نیازمندان شناسایی شده استان توزیع خواهد شد.
کشکولی ارزش هر بسته را ۱۵ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: برخی اقلام موردنیاز همچون برنج، مرغ، روغن، حبوبات و ... در این بسته گنجانده شده است.
یارانه نقدی جدید 150 هزارتومانی کی واریز می شود؟
به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد، گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.
اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟
سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.
ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.
ابراهیم رضایی،  نماینده مردم دشتستان  در  مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که  یارانه  نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند
او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.
سیدصولت مرتضوی با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه پرفضیلت رمضان، ضمن تشریح نقش پررنگ این وزارتخانه در گسترش عدالت اجتماعی، به تنظیم شش لایحه و ارائه به دولت با محوریت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده بیمه همگانی و رفع ناترازی بیمه‌های تأمین اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این لوایح است.
مرتضوی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه‌ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اساسی دولت در سال ۱۴۰۲، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر ذیل سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است.
کد مطلب: 193832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *