۰
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

آقای قلعه نویی بگذار دهان مان بسته بماند!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید در سه روز توانسته فوتبال مدرن را به تیم ملی تزریق کند!
آقای قلعه نویی بگذار دهان مان بسته بماند!

به گزارش مردم سالاری آنلاین،سرمربی تیم ملی می گوید توانسته فوتبال مدرن را به تیم ملی ظرف سه روز تزریق کند. ادعایی که احتمالا دود از سر کارشناسان فوتبال بلند می کند. فوتبال مدرن؟ منظور همان نمایشی است که مقابل روسیه و کنیا داشتیم؟ آن هم ظرف سه روز؟ بی خیال آقای ژنرال بگذار دهان مان بسته بماند.
قرار است از تیم ملی و مربی وطنی اش حمایت کنیم. قرار است به اندازه چشم رنگی های کروات و پرتغالی به آنها فرصت بدهیم. قرار است اگر اشتباهی کردند دوباره در تلویزیون دادگاهی شان نکنیم. قرار است ما رسانه ای چی ها و قلم به دست ها برایش کی روشی پور نباشیم.
باشد قبول ما تسلیم. ما که چشم هایمان را بستیم و نگفتیم انتخاب یکی مثل قلعه نویی یعنی بازگشت به گذشته. ما که صدایمان در نیامد که آخرین دوره فنی و آموزشی که سرمربی جدید تیم ملی گذرانده را کسی یادش نمی آید. ما که اعداد و ارقام و حساب کتابمان را دادیم زیر فرش که صدایش در نیاید از آخرین جام ژنرال در فوتبال خودمان چند سال رد شده.
ما چشم هایمان را بستیم و نگفتیم انتخاب قلعه نویی با توجه به شرایط خاص کشور و تیم ملی مبناهای غیرفوتبالی هم داشته است. ما که نگفتیم چه نهادها و ارگان هایی اوکی داده اند که قلعه نویی بشود نفر اول تیم ملی. از این به بعد هم نمی گوییم. اگر تیم ملی مان ببازد و خدای نکرده از مرحله گروهی جام ملت های آسیا بالا هم نیاید باز هم نمی گوییم. چرا؟ چون قرار است فردا روزی که احتمالا نتیجه نگرفتند کاسه کوزه ها را سر رسانه ها خراب نکنند و نگویند به ما فرصت ندادند. فرصت می خواهید؟ باشد این شما این گوی و این میدان. چیزی که در مملکت ما زیاد است فرصت!
اما بالا غیرتا چیزی نگویید که فشار دیگ بخارمان آن قدر بالا بزند که سوپاپ بترکانیم. پرگل شدن بازی های لیگ را به انتخاب لیست ملی ربط دادید خنده مان گرفت اما نادیده گرفتیم و زیر سبیلی رد کردیم. حالا ادعای تزریق فوتبال مدرن به تیم ملی آن هم در سه روز دیگر کجای دلمان بگذاریم؟
بزرگترین مربیان دنیا که شما سابقه تماشای تمرین هایشان از پشت فنس را هم ندارید چنین ادعای گزافی نکرده اند. گواردیولا با تمام افتخاراتی که با بارسلونا از شش گانه گرفته تا لالیگای سه رقمی و ... هرگز چنین ادعایی نکرد که شما بعد از برد مقابل تیم ناآماده، بدون تمرین و از هم گسیخته کنیا مطرح کردید.
توصیه مشفقانه ما به شما این است که اگر هوس کرده اید بار دیگر دادگاهی نشوید، اگر می خواهید تمام و کمال به شما هم هشت سال و ده سال فرصت داده شود، کمی زبان خود را کنترل کنید. ما صبوری می کنیم و چشم می گذاریم بر هم. اما آنها که کمی خاک فوتبال را خورده باشند شاید صبرشان اندازه ما نباشد و این ادعاهای توخالی و مضحک را بر نتابند. آن وقت گله نکنید که چون پرتغالی و چشم آبی نبودم فرصت را از من گرفتند از ما گفتن بود. صلاح فوتبال مدرن خویش، ژنرالان دانند!
منبع:جماران

کد مطلب: 194270
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *