۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰

مدیرعامل آبفای تهران:در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفت: در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد و مردم قطعی مقطعی آب را به شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری انجام شود.
مدیرعامل آبفای تهران:در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،محسن اردکانی با بیان اینکه امسال سال خشکی بود، به طوری که ۴۴ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کمتر ثبت شد، ولی ما خودمان را آماده کرده بودیم بهترین خدمت را به مردم استان تهران ارایه دهیم اما دچار حادثه بی سابقه‌ای شدیم، کوه ریزش می‌کند و بر اثر بارندگی و مسیر جریان آب از سد کرج به سمت تهران که ۲۰ درصد آب شهر تهران را تامین می‌کند مسدود شد، اظهار کرد: طبعا باید ۲۰ درصد آب شهر قطع می‌شد، اما با اقداماتی که انجام شد تاثیرات آن به چهار درصد شهر رسید.

وی افزود:مدیریت کردیم تا در بعضی از نقاط کمبود فشار باشد و طبقات هم کف آب داشته باشند، ولی بعد از مدت سه روز این مسیر باز شده و اکنون آب کاملا به سمت تصفیه خانه ها جریان دارد و عموما دیگر قطعی آب به دلیل کمبود منابع آبی نداریم، در بعضی از نقاط به علت نوساناتی ممکن است که مشکلاتی در تامین آب نقاط موضعی و خانه‌های موردی وچود داشته باشد که استعلام این است که لازم است مشترکان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما موضوع را پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران در گفت و گوی تلویزیونی و در پاسخ به این سوال که آیا قطعی آب اصلا وجود ندارد؟ گفت: قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد، چراکه آب داریم، اما به دلیل این که شبکه را برای ۲۰ درصد کمبود تجهیز کرده بودیم ممکن است نوساناتی در برخی نقاط مقطعی باشد که خواهش می‌کنیم مردم با ۱۲۲ تماس بگیرند تا همکاران ما مراجعه و مشکل را حل کنند، اکنون جریان آب از سد امیرکبیر به سمت تصفیه خانه ها کاملا در جریان است آب با بالاترین کیفیت استاندارد ملی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که گوارای وجودشان مصرف کنند.

اردکانی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای سد امیرکبیر پیش نیامده، این موضوع به دلیل ریزش سیل و ریزش توده‌های عظیم سنگی پایین دست سد امیرکبیر بوده و در مسیر جریان رودخانه رخ داده و تاسیسات سد امیرکبیر کوچکترین آسیبی ندیده است، این واریزهای سنگی در مسیر جریان آب بوده که اکنون این مسیر بازگشایی شده و آن مسیر آبرسانی به سمت تهران و کرج که مسدود شده بود کاملا باز شده است.

وی افزود: آب به سمت تصفیه خانه ها کاملا در جریان است و آب به شکلی کاملا استاندارد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. اکنون مشکل توزیع آب نداریم و مشکل قطعی آب ناشی از کمبود آب نیست، اما نوساناتی که در شبکه رخ داد موجب کمبود ۲۰ درصد شد که بخش عمده آن را از از سدهای دیگر تامین کردیم به همین دلیل تاثیر آن به چهار درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران اظهار کرد: به دلیل محدودیت های ایجاد شده از مردم پوزش می‌خواهیم، و تقاضا داریم که صرفه جویی کنند و مصرف خود را کاهش دهند و به ما کمک کنند که در مدت کوتاه تری بتوانیم سامانه را به شکل طبیعی و نرمال خودش برگردانند.

کد مطلب: 197531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *