۰
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۹
احسان اوغلو خواستار شد؛

آتش بس فوري در مالي

در حالی که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برقراری هر چه سریعتر آتش بس در مالی را خواستار شده، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که تعداد نظامیان فرانسوی در مالی را افزایش خواهد داد
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر اینکه از نزدیک اوضاع در مالی را دنبال می‌کند، نسبت به افزایش اقدامات نظامی در این کشور اظهار نگرانی کرد.
وی گفت: عملیات نظامی در مالی که شورای امنیت سازمان ملل اجازه آن را صادر کرد پیش از موعد بود.
اکمل الدین احسان اوغلو همچنین برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در مالی را خواستار شد و جهت پایان دادن به درگیری‌ها تمامی طرف‌ها را به مذاکرات مستقیم فراخواند.
وی تمام طرف‌ها را به "بالاترین حد خویشتنداری در این شرایط حساس" دعوت کرد تا از این طریق ناآرامی‌ها در مالی به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شوند.
این در حالی است که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در موضعی کاملا مخالف اعلام کرد: ۷۵۰ نظامی فرانسوی هم‌اکنون در مالی مستقر هستند و نیروهای فرانسوی شب گذشته حملات جدیدی را آغاز کرده و به اهداف خود دست یافته‌اند.
فرانسوا اولاند امروز (سه شنبه) هنگام بازدید از پایگاه دریایی فرانسه موسوم به "اردوگاه صلح" در ابوظبی اعلام کرد: تعداد نیروهای فرانسه در مالی افزایش خواهد یافت و استقرار نیروهای مشترک آفریقایی برای کمک‌ به نیروهای فرانسوی در مالی یک هفته به طول می‌انجامد.
در همین راستا لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تاکید کرد که از کمک کشورهای حوزه خلیج فارس در حل و فصل بحران مالی اطمینان دارد.
کد مطلب: 19775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *