۰
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

اتاق بازرگانی بخشی از نظام است

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: اگر صحبت‌های از جانب دستگاه‌های ناظر مطرح می‌شود آنها دغدغه‌های خود را طرح می‌کنند و نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد وظیفه دولت تشکیل شورای نظارت بر انتخابات بود که بر اساس گزارش‌ها به درستی این شورا تشکیل و به وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت عمل کرد و تا به حال گزارشی از تخلف در روند انتخابات به ما داده نشده است.
اتاق بازرگانی بخشی از نظام است

به گزارش مردم سالاری آنلاین، قدیر قیافه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با رد خبر استعفای رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: باید از رسانه‌هایی که اخبار کذب منتشر می‌کنند پرسیده شود که بنا به چه منطقی این اخبار را منتشر می‌کنند؟ این خبر صحت ندارد و اعضای منتخب هیات رئیسه به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیات نمایندگان رای قاطع به اعضای هیات رییسه دوره دهم اتاق بازرگانی دادند، افزود: اخبار این چنینی یک زمانی دارد و امیدواریم که تب این اخبار به زودی فروکش کند و هیات رئیسه بتواند با قدرت به مسئولیت‌های خود عمل و به رشد اقتصاد ملی کمک کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: رسانه‌ها از وضعیت موجود برداشت اشتباه دارند و همین برداشت را منعکس می‌کنند.

قیافه در پاسخ به این پرسش که برخی گمانه‌زنی‌هایی ریشه این خبرها را به اختلافات درونی اتاق نسبت می‌دهند آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ افزود: برخی افراد که شبهه دخالت آنها مطرح است رئیس یک اتاق بازرگانی مشترک هستند اما در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عضویت نیستند و هیات نمایندگان اتاق ایران با عنوان مرجع اصلی منتخب رییس با قاطعیت و با 265 رای به رییس اتاق را انتخاب کردند و کسی در این بین منصوب نشد.

وی با رد هرگونه اختلاف نظر در انتخاب هیات رئیسه اتاق، تصریح کرد: در یک فرآیند کاملا قانونی یک سری افراد با رای قاطع انتخاب شدند مگر اینکه ما بخواهیم به آرای نمایندگان احترام نگذاریم و عده‌ای بخواهند آرای خود را به کرسی بنشانند.

قیافه ادامه داد: اگر صحبت‌های از جانب دستگاه‌های ناظر مطرح می‌شود آنها دغدغه‌های خود را طرح می‌کنند و نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد. وظیفه دولت تشکیل شورای نظارت بر انتخابات بود که بر اساس گزارش‌ها به درستی این شورا تشکیل و به وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت عمل کرد و تا به حال گزارشی از تخلف در روند انتخابات به ما داده نشده است.

نائب ریس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: روسای 29 اتاق از سراسر کشور در حمایت از هیات رئیسه جدید اطلاعیه دادند و به نظر می‌رسد هر چه بیشتر بر طبل اختلاف بکوبیم به ضرر منافع ملی است؛ اتاق بازرگانی بخشی از نظام است و ما جدای از کشور و منافع ملی نیستیم.

کد مطلب: 198223
برچسب ها: اتاق بازرگانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *