۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

مراقب پیامک جعلی واریز سود سهام عدالت باشید

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دریافت پیامک های کلاهبرداری مشاهده سود سهام عدالت از سوی کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد.
مراقب پیامک جعلی واریز سود سهام عدالت باشید

سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا این استان از کشف پرونده ۲۱۰ میلیون ریالی برداشت با لینک‎های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم هم‌وطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.

وی افزود: در پی مراجعه یکی از هم‌وطنان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۲۱۰ میلیون ریالی از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ عمران فر بیان داشت: شاکی که پیگیر اخبار اختصاصی سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز را آغاز کرده و جمعاً مبلغ ۶۵۵ میلیون ریال از حساب وی برداشت شد.
وی ادامه داد: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود، اما خوشبختانه شاکی اراکی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت‌های صورت گرفته می‌شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده و متهم شناسایی‌شده به دادسرا معرفی شد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
کد مطلب: 198940
برچسب ها: سهام عدالت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *