۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۹

جانشين عنان کیست؟

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع در سازمان ملل متحد نوشت : احتمالا میگل آنخل موراتینوس وزیر امور خارجه اسپانیا به جانشینی کوفی عنان به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه برگزیده شود.
 معرفی موراتینوس به عنوان فرستاده بین المللی این پیام را خواهد داشت که جامعه جهانی همچنان خواهان ادامه تلاشها برای دستیابی به راه حل سیاسی به منظور برون رفت از بحران در سوریه است.

به نوشته الوطن ، همزمان با انتشار این خبر ، سران شیخ نشین های خلیج فارس به ویژه آل ثانی قطر و آل سعود در مسیر ادامه این تلاشها سنگ اندازی کردند.

حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر در این خصوص گفت : هر شخصیت دیپلماسی که در ارتباط با بحران سوریه معرفی شود، باید تنها مسئله انتقال مسالمت آمیز قدرت را در این کشور دنبال کند.
الوطن در انتقاد از اظهارات حمد بن جاسم نوشت، به نظر می رسد که نامبرده می پندارد که حق مردم سوریه را در تعیین سرنوشت و ترسیم آینده خود مصادر کرده است و قبل از برگزاری هرگونه گفتگوی احتمالی میان طرفهای سوری ، می کوشد تا نتایج آن را نادیده بگیرد.

در همین ارتباط روزنامه الوطن نوشت که گروه افراط گرای اخوان مسلمین سوریه با تشکیل گروه مسلح ، اعضای این گروه را در شهرهای دمشق ، حمص و ادلب مستقر کرده است.

الوطن همچنین از ادامه اختلافات میان گروه های مخالف نظام حاکم در سوریه خبر داد و نوشت : شماری از گروه های سیاسی اکراد که در چارجوب ائئلاف شورای ملی اکراد سوریه مواضع خود را هماهنگ می کنند ، از پیوستن به گروهک موسوم به شورای ملی سوریه که در استانبول مستقر است ، مخالفت کردند.

این گروه کرد همچنین از شورای ملی سوریه به ریاست عبدالباسط سیدا خواست تا حقوق اکراد سوریه را که بالغ بر دو میلیون نفر هستند ، به رسمیت بشناسد.

به نوشته الوطن، این درخواست کردهای سوریه را شاخصی از بی نتیجه بودن سفر احمد داود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه به منطقه کردستان عراق برشمرد ، به ویژه اینکه داود اوغلو به منظور واداشتن دولت کردستان عراق برای اعمال فشار بر فعالان سیاسی کرد سوریه و پیوستن آنان به گروهگ شورای ملی به شهر اربیل سفر کرده بود.

کد مطلب: 1995
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *