۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۸
مهمانپرست در واکنش به استعفای عنان:

وظیفه كشورهای مستقل منطقه سنگین تر شد

' رامین مهمانپرست'، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واكنش به استعفای كوفی عنان گفت: در هرصورت مسوولیت كشورهای مستقل منطقه برای جلوگیری از درگیری ها در داخل سوریه سنگین تر خواهد بود.
وظیفه كشورهای مستقل منطقه سنگین تر شد
سخنگوی وزارت خارجه ایران كه در شهر شانگهای بسر می برد صبح جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر تداوم تلاش های ایران برای ایجاد امنیت در منطقه تاكید كرد.

وی گفت: شرایط سوریه به خاطر نوع مداخله كشورهای خارجی و جریاناتی كه از ثبات و امنیت در داخل این كشور خوشحال نخواهند بود به سمتی حركت می كند كه مردم و دولت سوریه باید پاسخ این مداخله گری ها و تلاش برای بی ثباتی در كشورشان را از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز و توقف درگیری ها بدهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: به نظر می رسد تلاش های كوفی عنان نماینده سازمان ملل برای توقف ارسال سلاح به داخل سوریه و اقدامات تروریستی مورد رضایت مداخله گران نبود.

وی افزود: آنان نه تنها برای تحقق برنامه شش ماده ای آقای عنان تلاشی صورت نمی دادند، بلكه در هر مقطعی كه طرح وی با موفقیت هایی روبرو می شد، همزمان شاهد افزایش اقدامات افراد مسلح در داخل كشور سوریه بودیم.

مهمانپرست تصریح كرد: این نشان دهنده تلاش این كشورها برای شكست ماموریت آقای كوفی عنان بود.

وی گفت: در هر صورت مسوولیت كشورهای مستقل منطقه برای جلوگیری از درگیری ها در داخل سوریه سنگین تر خواهد بود و همه كشورهایی كه مایل به برقراری ثبات و امنیت در منطقه بسیار مهم خاورمیانه هستند می بایست تلاش مشترك برای ایجاد آرامش در سوریه به عمل آورند و زمینه های حل مساله از طریق گفت وگوهای ' سوری – سوری ' بین دولت و مخالفین را آماده كنند.

مهمانپرست با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران تاكنون تلاش های زیادی برای ایجاد امنیت در منطقه و به ویژه در سوریه داشته، تاكید كرد: ما كوشش های بیشتری را برای همراه كردن سایر كشورهای مسوولیت پذیر و موثر در حل بحران به خرج خواهیم داد.
کد مطلب: 1637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *